printlogo


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد
اصلاح قانون تعاونی‌ها در دستور کار مجلس
اصلاح قانون تعاونی‌ها در دستور کار مجلس
کد خبر: 2765
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مرکز نوآوری تعاونی را فرصت حوبی برای بخش تعاون دانست و عنوان کرد: اصلاح قانون تعاون در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و اتاق تعاون یک پای تنظیم قانون جدید است.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با حضور معاون وزیر کار در کرمان گفت: استان کرمان مرکز تعاونی‌های کشور و یکی از خواستگاه‌های نظام تعاونی است و کارهای خوبی در این بحش در این دوره انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد از ظرفیت معدن کشور در استان کرمان است، تصریح کرد: مجموع اقدامات انجام شده باید با این رویکرد باشد که استان کرمان به عنوان قطب تعاونی کشور نگاه شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهت‌گیری‌های بخش تعاون در حوزه محتوایی را باید تغییر دهیم و با آموزش‌ کارکنان، بخش تعاون را به صورت تخصصی اداره کنیم لذا تخصصی کردن امور تعاونی‌ها باید در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از خلاء‌های دولت روحانی عدم تشکیل تعاونی مسکن است، اظهار کرد: در طی سال‌های اخیر کمترین واگذاری زمین برای ساخت مسکن انجام شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس مرکز نوآوری تعاونی را فرصت خوبی برای بحش تعاون دانست و عنوان کرد: اصلاح قانون تعاون در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و اتاق تعاون یک پای تنظیم قانون جدید است و باتوجه به اینکه هر چه اجماع علمی بیشتر باشد تصمیم‌گیری‌ها درست‌تر خواهد بود بنابراین صاحب‌نظران و کارشناسان پیشنهادات خود را برای اصلاح قوانین تعاونی‌ها را به ما ارایه دهند.
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش تعاون استان کرمان
معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان اظهار کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش تعاون استان کرمان اختصاص داده شد.
"محمدجعفر کبیری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کرمان گفت: شرایط سخت تحریم و عوارض ناشی از شیوع کرونا سفره مردم را محدود کرده و آنها را تحت سخت ترین شرایط قرار داده است.
وی با بیان اینکه ایران در حال گذراندن سخت‌ترین دوران تحریم است، اظهار کرد: تا کنون مقاومت خوبی کردیم و امیدواریم این مقاومت به پیروزی خوبی منجر شود و ما باید تا روز پایانی دولت تدبیر و امید بهترین برخورد را با ارباب رجوع ولو آنکه کاری از دست‌مان برای رفع مشکل آنها برنمی‌آید، داشته باشیم.
معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمان را مهد تعاون ایران دانست و بیان کرد: بزرگترین و موفق‌ترین تعاونی‌ها در استان کرمان است اما باید فرصت‌سازی کنیم تا دچار مشکل نشود.
وی با تاکید برآنکه توسعه تعاونی‌ها می‌تواند محور محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی باشد، تصریح کرد: باید برنامه ریزی عملیاتی جدی برای توسعه تعاونی‌ها داشته باشیم و باید به سمت احیای اعتماد عمومی مردم حرکت کنیم و نگاه قوای مقننه و مجریه را به این سمت باید بیاوریم.
کبیری بر لزوم جذب اعتماد مردم به تعاونی‌ها تاکید کرد و افزود: سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور را راه‌اندازی کرده‌ایم و این نقطه عطفی است و نظام هوشمندی برای نظارت به صورت شفاف خواهد داشت و از رانت و فساد در بخش تعاون جلوگیری می‌کند.
کبیری با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان اظهار کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش تعاون استان کرمان اختصاص داده شد.
وی از راه اندازی زیست بوم نوآوری بخش تعاونی در کشور خبر داد و بیان کرد: تاکنون در ۱۱ استان این مرکز راه اندازی شده است و با تامین اعتبار می‌توانیم این مراکز را افزایش داد.
معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مرکز نوآوری تعاونی‌ها دو نوع است، اظهار کرد: استان کرمان می‌تواند اولین استانی باشد که مرکز نوآوری نوع یک در آن راه اندازی شود و اگر مسئولین مربوطه در استان تلاش کنند می‌توانیم تا بهمن‌ماه این مرکز را در استان افتتاح کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های معدن استان کرمان بیان کرد: متاسفانه تعاونی‌های در حوزه معدن، خدمات، هتل و ... در استان کرمان به خوبی ورود پیدا نکرده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2765