printlogo


توسط میراث‌فرهنگی و نظام مهندسی کشاورزی صورت گرفت
امضای تفاهمنامه برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان
امضای تفاهمنامه برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان
کد خبر: 3145
اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان در زمینه توسعه گردشگری کشاورزی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.فریدون فعالی مدیرکل میراث و گردشگری در نشست با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: گردشگری کشاورزی یا مزرعه‌ یکی از فعالیت‌های جدید کشاورزان و دامداران است که به ‌آنها در رسیدن به یک الگوی کسب درآمد ثانویه کمک می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های مبتنی بر کشاورزی و دامداری و هرآنچه در یک مزرعه انجام می‌شود، برای جذب گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از این طریق هم درآمدی جدا از فعالیت‌های کشاورزی عاید خانوارهای روستایی شود و هم روشی جدید برای تامین نیازهای روحی گردشگران باشد.

فعالی با بیان اینکه گردشگری مزرعه‌ تنها به بازدید از مزارع و فعالیت‌های کشاورزان و دامداران محدود نمی‌شود، تصریح کرد: آنچه این فعالیت را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند، مشارکت در برداشت میوه و محصولات کشاورزی، تهیه فرآورده‌های خوراکی از محصولات کشاورزی و دامی، مشارکت در جشنواره‌های فروش محصولات روستایی و... است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به توانمندی‌های این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی گفت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور از شرایط آب و هوایی بسیار متنوعی برخوردار است که این مزیت موجب شده استان کرمان از استان‌های برتر و برجسته کشور در بخش کشاورزی به‌شمار آید.

وی در ادامه به اهداف تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمان اشاره و بیان کرد: برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های طرف تفاهم‌نامه به منظور ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار، افزایش بهره‌وری اقتصادی و تسهیل صدور مجوزهای فعالیت در زمینه گردشگری کشاورزی و همچنین گسترش سطح دانش و استفاده از فناوری‌های جدید در فعالیت‌های این نوع گردشگری از اهداف این تفاهم‌نامه است.

فعالی کرد: شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی فعالیت در زمینه گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان کرمان در این زمینه از موضوع‌های تفاهم‌نامه مذکور است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3145