printlogo


معاون عمرانی استاندار کرمان در کارگروه گردشگری پیشنهاد داد
استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد برای مدیریت بناهای تاریخی
استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد برای مدیریت بناهای تاریخی
کد خبر: 3196
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با تاکید بر ارتقای زیرساختهای گردشگری در استان گفت: نیازمند تدوین برنامه های مشخص و اعتبار لازم بر اساس ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری هستیم.
سید مصطفی آیت اللهی موسوی در نشست کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در استان گفت: نیازمند تدوین برنامه های مشخص در حوزه گردشگری هستیم.
آیت اللهی موسوی در ادامه به لزوم واگذاری طرح های احیا و مرمت تاریخی به بخش خصوصی پرداخت و گفت: بناهای تاریخی زیادی در استان و شهر کرمان وجود دارد که به نحوی فراموش شده اند و با احیای آنها می توان گردشگری استان را رونق داد و این امر با همکاری بخش خصوصی و NGO ها با میراث فرهنگی و همچنین شهرداری تحقق پیدا خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه همواره با سرعت و بهسازی آثار و ابنیه های تاریخی موافق بوده و تاکنون بیشتر وقت‌مان را برای این‌ کار گذاشتیم و اکنون در این زمینه حمایت‌های خود را ادامه خواهیم داد اظهار داشت: باید با ورود بخش خصوصی در این زمینه، بیشترین بازدهی را پیدا کنیم.
وی با بیان این مطلب که دلسوزی تنها در خصوص احیا و مرمت بناهای تاریخی کافی نیست افزود: بناهای تاریخی علاوه بر دلسوزی به همکاری و تخصیص اعتبار کافی برای کل مجموعه میراث فرهنگی نیز نیاز دارند و باید حساب خاصی تحت نظارت میراث وجود داشته باشد تا کسانی که دوستدار کمک و احیا و مرمت آثار باستانی هستند  بتوانند از این طریق کمک کنند و حتی معتقدیم می توان هر کدام از بناها را در اختیار یک NGO قرار داد تا مدیریت احیا و ساخت بنای تاریخی با نظارت میراث فرهنگی و در ادامه حمایت بخش عمرانی استانداری محقق شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3196