printlogo


با حضور مدیران استانی و شهری؛
ساختِ تقاطع غیرهم‌سطح در سه‌راه «شرف‌آباد» آغاز شد
ساختِ تقاطع غیرهم‌سطح در سه‌راه «شرف‌آباد» آغاز شد
کد خبر: 3570
با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار کرمان، و برخی از مدیران شهری، ساخت تقاطع غیرهم‌سطح «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» در سه‌راهی «شرف‌آباد» شهر کرمان آغاز شد.
استاندار کرمان در این آیین، با تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در دوره‌ای که در کرمان بودم و طبق مشاهدات و گزارش‌های دریافتی، شاهد پختگی و متانت اعضای شورای شهر بودم که این ویژگی باعث شده شورای اسلامی شهر کرمان ازجمله شوراهای بی‌حاشیۀ کشور باشد و خیلی آرام کارها را پیش ببرد.
علی زینی‌وند افزود: این ویژگیِ خیلی خوبی بود که در مدیریت شهری که نیاز به آرامش و نشاط دارد، وجود داشت و من از این جهت از اعضای شورا تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه ویژگیِ دیگر این دوره، ثبات مدیریتی شهری بود که حفظ شد، افزود: آقای مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، کار را می‌شناخت؛ چراکه از بخش خصوصی آمده بود و افرادی که از بخش خصوصی وارد کار دولتی می‌شوند، مردم، سرمایه‌گذاران و مشکلات کار را بیشتر درک و کمتر آن‌ها را معطل می‌کنند.
استاندار کرمان اظهار داشت: این ویژگی بسیار خوبی است که مدیران دولتی بر امور تسلط داشته باشند و هر دو طرف را درک کرده و کار را پیش ببرند که این مهم از ویژگی‌های مطلوب شهردار کرمان بود.
زینی‌وند، عملکرد شورا و شهرداری را در حد وسع‌شان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برخی از کارها عیان هستند و برخی نیستند که باید مستندسازی شوند و به اطلاع مردم برسند.
وی با بیان اینکه مستندسازی در دوران مدیریتی در کشور ما کم است، گفت: در دنیا کوچک‌ترین کارها را مستندسازی می‌کنند و تجربیات را در اختیار آیندگان می‌گذارند؛ ما هم باید به این سمت برویم تا تجربه و دانش به آیندگان منتقل شود.
استاندار کرمان همچنین از آقای موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار که برای اجرای پروژه‌ها وقت می‌گذارند، مشکلات را رفع می‌کنند و نقش مؤثری در سرعت‌بخشی به پروژۀ شهری دارند، تشکر کرد.
زینی‌وند گفت: امیدواریم قوانین سخت و دست‌وپاگیرِ اجرای پروژه‌ها در دولت‌های آتی رفع شود، ولی تا زمان رفع این نقیصه، مدیران شجاع به درد مدیریت می‌خورند.
وی با تشکر از زحمات قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در اجرای پروژه‌های شهر کرمان گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) از افتخارات حوزۀ پیمانکاری کشور است که امروز در دنیا حرف برای گفتن دارد و در فضای اقتصادی فعلی کشور، به داد پروژه‌ها می‌رسد.
استاندار کرمان افزود: خوشبختانه کرمان جزو چند شهری است که قرارگاه خاتم در آن به شکل تحولی کار کرده که جای تشکر دارد.
زینی‌وند ادامه داد: کار خوب دیگر این شورا و شهرداری، مطالعات مطلوبی است که در خصوص پروژه‌ها انجام شده و به یادگار خواهد ماند.
وی با بیان اینکه در این راستا چهار تقاطع غیرهم‌سطح تعریف شده که در سهولت رفت‌وآمد شهری، کاهش ترافیک و زیبایی شهر نقش مؤثری خواهند داشت، گفت: امیدواریم در شورای بعدی هم این مطالعات ادامه پیدا کرده و سه تقاطع دیگر با مطالعات بیشتر اجرا شود.
استاندار کرمان افزود: هر پروژۀ شهری در کنار سایر اهدافش، دو هدف برجسته برای شهر دارد؛ یکی سهولت در زیست شهری شامل رفع ترافیک و احساس امنیت برای شهروندان و دومین ویژگی نیز رعایت نمادهای هویتی شهر است.
زینی‌وند ادامه داد: هر پروژه باید نمادی از هویت ملی و منطقه‌ای هر شهر ارایه دهد که قاعدتاً در طراحی المان‌ها و مبلمان شهری باید رعایت شود.
وی در ادامه، با بیان اینکه به شهردار کرمان، خدا قوت می‌گویم و امیدواریم در دوره‌های بعدی از تجربیات ایشان استفاده شود، گفت: همچنین امیدواریم شورای اسلامی شهر جدید با انگیزه و جدیت بیشتر در خصوص ساماندهی حاشیه‌های شهر اقدام کند.
شهردار کرمان نیز در این آیین، ضمن تقدیر از استاندار کرمان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: از رییس و اعضای شورای شهر که به‌عنوان پشتیبان در این چندسالۀ خدمت من در شهرداری، در خصوص مسایل شهری ما را یاری کردند نیز، قدردانی می‌کنم.
سیدمهران عالم‌زاده، با بیان اینکه پروژه‌ای که امروز ساختِ آن آغاز شد، یکی از پروژه‌هایی است که قرارداد آن از قبل با قرارگاه خاتم تنظیم شده بود، گفت: شورای شهر سال گذشته مصوب کرد مطالعات تکمیلی رینگ پیرامون شهر انجام شود که این کار توسط مشاوران انجام شد و درنهایت از آنجاکه پروژۀ تقاطع «شرف‌آباد» از اولویت‌های ترافیکی شهر بود، مقرر شد بعد از تصویب طرح، در اسفندماه سال گذشته آغاز شود.
وی افزود: اما با توجه به حساسیتی که این پروژه به لحاظ ترافیکی داشت، چندین‌بار در شورای ترافیک و کارگروه ترافیک بررسی شد تا اینکه یک پروژۀ کاملاً کارشناسی اجرا شود؛ به همین دلیل، با مدتی تأخیر کلنگ آن به زمین زده شد.
شهردار کرمان ضمن تشکر از همۀ اشخاص و دستگاه‌هایی که در مسیر اجرای این پروژه با شهرداری کرمان همکاری می‌کنند، گفت: این پروژه برای به حداقل رسیدن تصادفات و مشکلات ترافیکی اجرا می‌شود؛ چراکه جان انسان‌ها بسیار با ارزش است.
عالم‌زاده همچنین اظهار امیدواری کرد شورای شهر جدید در اسرع وقت برای انتخاب یک شهردار شایسته برای شهر اقدام کند تا توسعۀ شهر کرمان تداوم داشته باشد و ادامه داد: متأسفانه شهر کرمان توسعۀ زیادی پیدا کرده و حاشیه‌های شهری در آن زیاد است.
شهردار کرمان افزود: وسعت شهر کرمان 13 هکتار با جمعیت 650 هزار نفر است؛ یعنی در هر هکتار، 50 نفر زندگی می‌کند که این مسأله هزینه‌های اداره امور شهر را برای شهرداری کرمان زیاد کرده است.
عالم‌زاده ادامه داد: به نظر من بزرگترین چالش شهر کرمان در هر دورۀ مدیریت شهری، همین مسأله است که به مرور زمان درست خواهد شد؛ یک شبه نمی‌توان این دردی را که طی 40 سال ایجاد شده، درمان کرد.
مدیر پروژه‌ها‌ی قرارگاه خاتم در کرمان نیز در این آیین گفت: قرارگاه خاتم، هولدینگ تخصصی راه و شهرسازی و مؤسسه شهید رجایی که به نمایندگی از قرارگاه در شهر کرمان حضور دارد، رسالتی را بر عهده دارند که طی آن به‌عنوان بازوی توانمند فنی و اجرایی در همه ادوار و دولت‌ها در کنار مدیران شهری و دستگاه‌های اجرایی باشند تا مشکل کوچکی از معضلات شهرها را با همکاری کارفرماها حل‌وفصل کنند.
رضا سنجری افزود: پروژه‌های شهر کرمان سال 94 رقم خورد و با پیگیری‌ها و پشتیبانی‌‌های دکتر موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، کار را پیش بردیم.
وی ادامه داد: همچنین درحالی‌‌که در سال 94، بیش از 60 درصد نیروهای اصلی شاغل در پروژه‌های کرمان، غیربومی بودند، با همدلی و فضای ایجاد شده در این دورۀ مدیریت شهری، برای اجرای این پروژه‌ها از افراد بومی استفاده شد و این، اولین گام پیشرفت مهندسی استان است که باید آن را به فال نیک گرفت.
مدیر پروژه‌ها‌ی قرارگاه خاتم در کرمان بیان کرد: به‌کارگیری دقت، سرعت و کیفیت کار از مواردی است که به‌صورت تمام و کمال در اجرای پروژه‌ها مد نظر قرار دارد.
سنجری افزود: در تقاطع غیر هم‌سطح «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» که به نوعی روی کریدور اصلی یا شمالی شهر کرمان واقع شده، 178 شمع به‌کار خواهد رفت که معادل 3.1 کیلومتر است؛ یعنی هر شمع به‌صورت متوسط 38 تا 40 متر ارتفاع دارد.
وی به اشاره به اجرای 15 عدد پایه، حدود 5000 مترمربع مساحت پل‌سازی و حدود 200 سگمنت در این پروژه گفت: امیدواریم این پل را طی برنامۀ زمانبندی ازسوی کارفرما به پایان برسانیم تا گوشه‌ای از مشکلات ترافیکی شهر کرمان رفع شود.
لازم به ذکر است؛ در پایان کلنگ ساخت تقاطع «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی»، توسط مدیران حاضر در این آیین به زمین زده شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3570