printlogo


خودروهای شخصی پلاک غیربومی، در شهرهای کرمان توقیف می شوند
وضعیت نگران‌کننده کرونا در جنوبشرق کشور
وضعیت نگران‌کننده کرونا در جنوبشرق کشور
کد خبر: 3574
استاندار کرمان گفت: نظر ما این است هیچ خودروی پلاک غیربومی به ویژه از سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد شهرهای ما نشود و اگر خودرویی با این پلاک‌ها در شهرهای استان و تفرجگاه‌ها مشاهده شد، توقیف شود.

علی زینی وند در جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونای استان کرمان با اشاره به وضعیت کرونایی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: جنوب و شرق ما نیز دارد به همین سمت پیش می رود و وضعیت بسیار نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود تمردهایی می شود، افزود: به عنوان حاکمیت تا جایی که می توانیم، مصوبه داریم و کارهای را دنبال می کنیم اما جایی که مردم در منازل خود رعایت نمی کنند، خودشان می دانند و مسئول هستند.

زینی وند تصریح کرد: از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی درخواست داریم جاهایی که مراسم ختم و عروسی در منازل برگزار می شود و متوجه شدید، بدون استثناء به دستگاه قضائی معرفی کنید.

استاندار کرمان بیان کرد: علی رغم اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا گفته نماز جمعه در شهرهای قرمز با ۷۰ نفر و نارنجی تا ۱۰۰ نفر در فضای باز برگزار شود، درخواست دارم اگر شورای سیاست گذاری و نماینده ولی فقیه در استان صلاح می دانند، همین موارد را نیز برگزار نکنند تا بتوانیم برای دیگر موارد ممانعت ایجاد کنیم.

وی افزود: فرمانداران باید به بیمارستان ها و پست های نیروی انتظامی سر بزنند و اگر هر فرماندار شهر خود را کنترل کند، نیاز نیست اینجا ما داد بزنیم. فرمانداران مسولیت دارند و محکم بایستید و محدودیت ایجاد کنید.

زینی وند تصریح کرد: درباره تفرجگاه ها و پارک ها هر جا می توانید مانع بگذارید و کامل مسدود کنید و جاهایی که نمی شود، خدمات از جمله آب و برق را قطع کنید تا جمعیت حضور پیدا نکند.

استاندار کرمان بیان کرد: در فعالیت صنوفی که محل تجمع نیستند، گشایش بشود اما جاهایی که تجمعی هستند و کمیته اقتصادی تصمیم گرفته، باید محدودیت ایجاد شود.

وی افزود: ادارات حتما طرح دورکاری را با طرح مدیریت هوشمند تطبیق بدهد و نیروها به همین صورت سر کار بیایند و دادگستری جاهایی که تجمع است، محدود کنند و فرمانداران هر اداره، دفتر پیشخوان و محلی را که محل تجمع است، اجازه دارند تعطیل کنند.

زینی وند بیان کرد: باید در دو سه هفته آینده شدیدترین محدودیت ها را اعمال کنیم تا ببینیم دو هفته آینده وضعیت ما چه می شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید کمک و تقویت شود تا موارد کنترل ترددها به خوبی انجام شود و نظر ما این است هیچ پلاک غیربومی به ویژه از سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد شهرهای ما نشود و اگر خودرویی با این پلاک ها در شهرهای استان و تفرجگاه های استان مشاهده شد، توقیف شود.

استاندار کرمان بیان کرد: درخواست داریم محدودیت ها و اقدامات بازدارنده باشد و راهی به جز سخت گیری نداریم. می دانیم مرم اذیت می شوند اما شرایط نگران کننده است.

وی افزود: ییلاقات و تفرجگاه ها باید مسدود شود و گلزار شهدای کرمان و آرامستان ها نیز باید تعطیل شود؛ تیم های نظارتی فعال تر شود و بسیج همه نیروها را آماده باش داده و آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی است.

زینی وند با اشاره به اینکه باید اولویت همه دستگاه های اجرایی کنترل کرونا باشد، اظهار کرد: وضعیت اکثر شهرهای استان قرمز و یا فوق قرمز است و پیش بینی می شود با توجه به گزارشات علوم پزشکی، همه شهرها به این سمت برود.

وی بیان کرد: مردم تجمعات را گزارش بدهند و از مردم درخواست داریم از برگزاری مراسم خودداری کنند و اگر مردم دو هفته همکاری و همراهی کنند، از این شرایط عبور می کنیم.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3574