printlogo


تخت‌های جنوب و شرق استان، رو به تکمیل است؛
بستری روزانه ۳۳۰ بیمار کرونایی در کرمان
بستری روزانه ۳۳۰ بیمار کرونایی در کرمان
کد خبر: 3576
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متوسط بستری روزانه در هفته قبل حدود ۳۳۰ بیمار در سطح استان کرمان بوده و شهرستان‌های جنوبی، بم و رفسنجان نیز به صورت جدی افزایش موارد بستری داشته‌اند.
دکترحمیدرضا رشیدی نژاد در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور تمامی مسئولان ارشد استان کرمان و فرماندهان نظامی و انتظامی و رییس کل دادگستری استان اظهار کرد: در روزهای اخیر وضعیت شهرهای ما در استان وارد بحران جدیدی شده و الگوی ویروس، دلتاست.
وی افزود: اکنون بیش از ۱۱۰۰ بیمار در استان کرمان با تشخیص کرونا بستری هستند که ۶۰ درصد آنها تستسشان مثبت بوده و تشخیص بالینی بقیه، کرونا است.
رشیدی نژاد با اشاره به اینکه فوتی های کرونایی در پیک قبلی حدود ۲۰۰ مورد در هفته بود اما هفته قبل ۶۲ مرگ و میر در کل استان ثبت شده، تصریح کرد: درصد مراجعه و تست های مثبت سرپایی در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن دو برابر شده و نشان می دهد بیماری با بروز جدی تر و شدیدتری همراه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: متوسط بستری روزانه در هفته قبل حدود ۳۳۰ بیمار در سطح استان کرمان بوده و شهرستان های جنوبی ما، بم و رفسنجان نیز به صورت جدی افزایش موارد داشته اند.
وی با اشاره به اینکه بنا به اعلام وزارت بهداشت، اکنون کرمان دومین استان در شیوع و بروز بیماری و گرفتاری شدید است، گفت: در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶۳۸ بیمار، رفسنجان ۴۶، جیرفت ۲۱۵، بم ۱۱۰ و سیرجان ۱۳۸ بیمار کرونایی بستری داریم.
رشیدی نژاد با اشاره به اینکه تخت های بیمارستانی در جنوب و شرق استان کرمان در حال تکمیل شدن است، تصریح کرد: نزدیک به ۱۴۰ بیمار در آی سی یو بستری و ۴۵ بیمار تحت ونتیلاتور هستند که متاسفانه این موارد براساس تجربه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد دچار مرگ می شوند.
وی بیان کرد: در حال حاضر نسبت به پیک قبل، مرگ و میر موارد کرونایی کمتر شده که حدس زده می شود به دلیل واکسیناسیون باشد؛ در پیک قبلی روزانه حدود ۳۰ فوتی داشتیم و اکنون ۹ فوتی داریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه لازم است ظرفیت تخت ها حفظ شود و مسائل دیگر مربوط به همکاری های بین بخشی و رعایت مردم است، اظهار کرد: مردم عادی انگاری می کنند اما برخی رفتارها و تصمیم گیری ها می تواند به مردم هشدار بدهد و از مسئولان انتظار داریم محدودیت های سختگیرانه تر اعمال شود که در این صورت مردم حواسشان را جمع می کنند.
وی افزود: بنده طی نامه ای درخواست دادم همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی کرمان از پذیرش اعمال جراحی غیراورژانسی خودداری کنند تا ظرفیت تخت ها و کارکنان برای بخش کووید۱۹ حفظ شود.
رشیدی نژاد در پایان درباره شایعه ای مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طرق میوه های وارداتی گفت: انتقال ویروس ممکن است از سطوح صورت بگیرد اما انتقال از طریق میوه ثابت نشده و در صورتی که میوه های خریداری شده با آب و مایع شسته شود، مسئله ای ندارد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3576