printlogo


رییس پلیس آگاهی استان کرمان اعلام کرد
کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با جعل اوراق و اسناد اداره اوقاف
کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با جعل اوراق و اسناد اداره اوقاف
کد خبر: 3703
رییس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: چهار نفر از اعضای یک باند کلاهبرداری و جعل اسناد رسمی و اوراق اداره اوقاف که به صورت شبکه‌ای اقدام به زمین‌خواری به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهر کرمان کرده بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ یدالله حسن‌پور اظهار کرد: در پی اخبار منابع اطلاعاتی مبنی بر فعالیت یک شبکه منسجم و سازمان یافته جعل، کلاهبرداری و فروش اراضی وقفی و دولتی از این طریق،  بررسی و کشف آن در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویزه پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با انجام  اقدامات فنی و تعقیب و مراقبت های شبانه روزی سرشبکه این باند را که فردی سابقه دار بود، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرمان هنگام جعل یکسری از بنچاق های اراضی دولتی دستگیر کردند.
حسن پور همچنین با اشاره به دستگیری سه نفر دیگر از اعضای این باند بیان کرد: دو نفر از این متهمان مادر و پسر بودند که هنگام کلاهبرداری و معامله بخشی از اراضی دولتی و وقفی با اسناد مجعول در شهر کرمان دستگیر شدند.
وی بیان کرد: در تحقیقات ماموران ۳۰ فقره جعل اسناد رسمی و اوراق اداره اوقاف به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال کشف شد و تحقیقات درخصوص سایر جرائم آنان و شناسایی افراد مرتبط با این پرونده و مالبختگان ادامه دارد.
رییس پلیس آگاهی استان کرمان در ادامه از دستگیری یک سارق ۳۷ ساله و کشف ۸ دستگاه خودروی پراید سرقت شده از اطراف مراکز درمانی در شهر کرمان خبر داد و گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد خودرو در اطراف مراکز درمانی شهر کرمان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با اقدامات علمی و اطلاعاتی، کارآگاهان سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه، وی را در یکی از خیابان های شهر کرمان  دستگیر کردند.
حسن پور تصریح کرد: این سارق  ۳۷ ساله در روند تحقیقات پلیسی به ۸ فقره سرقت خودروی پراید در مجموع به ارزش ۹ میلیارد ریال اعتراف کرد.
وی با اشاره تشکیل پرونده، معرفی متهم به مرجع قضائی و تحویل خودروهای کشف شده به مالباختگان خاطرنشان کرد: پلیس با جدیت به مقابله با سرقت می پردازد و پیشگیری و کشف سرقت ها همواره در اولویت کاری کارآگاهان این پلیس قرار داشته است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3703