printlogo


شهردار منطقه دو شهر کرمان خبر داد:
ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه پایدار شهری
ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه پایدار شهری
کد خبر: 3718
شهردار منطقه دو شهر کرمان گفت: از سال 1396 تا خرداد 1400، حدود ۵۴۶ میلیارد تومان از بودجۀ شهرداری کرمان در منطقه دو شهری تأمین شده است.
رضا خیاط‌‌‌زاده، در ارایۀ گزارشی از عملکرد شهرداری منطقه دو، سیاست شهرداری در این دوره از مدیریت شهری به مدیریت عالم‌زاده و دورۀ شورای پنجم را مبتنی بر کارهای زیربنایی، پاسخ‌گویی به شهروندان و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعۀ پایدار شهری اعلام کرد و افزود: بر این اساس فعالیت‌های خیلی خوبی در این دوره انجام شده است.
وی با اشاره به بهره‌برداریِ تعدادی از تقاطع‌های غیرهم‌سطح بزرگ شهری در منطقه دو ازجمله پل «سربازان گمنام امام زمان(عج)» گفت: دو طرح ترافیکی ازجمله زیرگذر «آزادی» و پل «شهید الله‌دادی» به‌صورت مشترک در منطقه دو و سه شهری اجرا شده است.
خیاط‌زاده با بیان اینکه اقدامات عمرانی اطراف پل‌ها ازجمله زیباسازی، ترمیم آسفالت و اصلاح ترافیکی برای تهسیل عبور مرور توسط منطقه دو انجام شده است، از اجرای 125 هزار مترمربع روکش آسفالت و ۵۷ هزار متر جدول‌گذاری در چهار سال اخیر در سطح معابر منطقه دو خبر داد.
شهردار منطقه دو شهر کرمان، اصلاح هندسی تقاطع‌های غیرهم‌سطح و مسیر کندرو به تندرو در بلوار «جمهوری‌اسلامی» را ازجمله اقدامات برشمرد و گفت: ۵۷ هزار متر جدول‌گذاری، بخشی از اصلاحات هندسی در این منطقه بوده است.
10 هزار مترمربع پیاده‌روسازی
خیاط‌زاده، از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت، به 10 هزار مترمربع پیاده‌روسازی اشاره و از اقدامات شاخص این دوره را مناسب‌سازی پیاده‌روها و معابر شهری برای افراد دارای معلولیت و نابینا اعلام کرد.
وی افزود: بر این اساس تمام معابر، فضاهای سبز و پارک‌های تازه‌احداث در سطح منطقه دو و تعدادی از پارک‌های مهم و قدیمی ازجمله پارک «مادر» برای افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی شده است.
شهردار منطقه دو شهر کرمان یادآور شد: در راستای مناسب‌سازی پارک «مادر» به طول ۱۷۰۰ متر، مسیر ویژۀ افراد نابینا، موزاییک مخصوص اجرا شده است.
افزوده شدن 45 هزار مترمربع به مساحت فضای سبز
خیاط‌زاده، همچنین توجه به توسعۀ فضای سبز و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای آن را ازجمله رویکردهای مهندس عالم‌زاده، در این دوره از مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: توسعۀ فضای سبز در منطقه افزایش یافته و از سال 96 تا خرداد 1400، حدود 45 هزار مترمربع به مساحت پارک‌های منطقه دو شهری افزوده شده است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل فضای سبز شهر کرمان، کمبود آب برای آبیاری است و به‌طور قابل توجهی نیاز به توسعۀ زیرساخت‌های لازم برای رفع مشکل آبیاری و نگهداری فضای سبز احساس می‌شود، گفت: با تلاش مهندس عالم‌زاده، این نیاز دیده شد و شبکۀ آب خام توسعه یافت.
46 هزار متر لوله‌گذاری برای توسعۀ شبکۀ آب خام
شهردار منطقه دو، از لوله‌گذاری به میزان 46 هزار متر برای توسعۀ شبکۀ آب خام در سطح منطقه دو شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای شبکۀ آب خام، نیاز به آبیاری فضای سبز از طریق تانکر و آبیاری غرق‌آبی، برطرف شده است.
خیاط‌زاده، به توسعۀ فضای سبز در منطقه دو اشاره کرد و افزود: در راستای اصلاح ساختار فضای سبز منطقه، ۱۴ بوستان به بوستان‌های منطقه دو شهری اضافه شده و در معابر شهری نیز حدود ۴۵ هزار اصله درخت کاشته شده است.
بازبینی و تأمین روشناییِ پارک‌ها
شهردار منطقه دو، با تأکید بر اینکه در همۀ مناطق شهری در حوزۀ آب خام و تأمین روشنایی فضای سبز، اقدامات مطلوبی انجام شده است، از اقدامات شاخص در این دوره از مدیریت شهری را تأمین روشنایی فضاهای سبز و پارک‌ها دانست و گفت: تاریک بودن فضای سبز و نبود روشناییِ کافی، همواره از گلایه‌های مردم شهر کرمان بوده که بر این اساس، به‌صورت متمرکز پارک‌های شهر ازجمله پارک‌های منطقه دو مورد بازبینی قرار گرفت.
خیاط‌زاده، با تأکید بر اینکه برای تأمین روشنایی، تجهیزات کافی خریداری و روشنایی پارک‌ها تأمین شده است، از خریداری حدود 2000 پایه‌روشنایی در پارک‌های منطقه برای رفع مشکل روشنایی خبر داد.
وی در ادامه، به عملکرد مطلوب منطقه دو در حوزۀ خدمات‌شهری و انجام بی‌وقفۀ خدماتی مثل تنظیف، جمع‌آوری زباله و نگهداری فضای سبز اشاره کرد و رنگ‌آمیزی جدول‌ها، لایروبی، شست‌وشوی جدول‌ها، تأمین روشنایی فضای سبز، نصب 43 عدد وسایل بازی کودکان و ۴۰ عدد وسیلۀ تندرستی را ازجمله اقدامات این واحد در شهرداری منطقه دو اعلام کرد.
شهردار منطقه دو شهر کرمان گفت: علاوه بر آن، حدود 1500 تابلوی ترافیکی و راهنمایی نصب شده و ۳۰۰ هزار متر جدول، رنگ‌آمیزی شده است.
صدور 3000 پروانۀ ساخت‌وساز
خیاط‌زاده همچنین از ویژگی‌های منطقه دو شهری کرمان را تراکم ساخت‌وساز دانست و این منطقه را از لحاظ صدور پروانۀ ساختمانی، پُرمراجعه‌ترین منطقه اعلام کرد و گفت: در این دوره علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، کارکنان منطقه دو با تمام توان حتی خارج از وقت اداری و روزهای تعطیل، جهت رضایتمندی مردم کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند.
وی افزود: از سال 1396 تا 1400 حدود 3000 پروانۀ ساخت‌وساز و 3000 گواهی پایان‌کارِ ساختمانی صادر و ۲۵۰۰ پروانۀ ساختمانی نیز تمدید شده است.
تأمین 546 میلیارد تومان از بودجۀ شهرداری
شهردار منطقه دو، همچنین با بیان اینکه در حوزۀ مالی، بیشترین اسناد مالی در سطح منطقه دو، ثبت و رسیدگی می‌شود، اظهارداشت: عملکرد درآمدیِ منطقه دو از سال 1396 تا خرداد 1400، حدود ۵۴۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ بنابراین، 546 میلیارد تومان از بودجۀ شهرداری کرمان در چهار سال اخیر در سطح منطقه دو تأمین شده است.
خیاط‌زاده، با اشاره به تصمیم شهردار مبنی بر متمرکز شدن درآمدها و بخش عمده‌ای از هزینه‌ها در حوزۀ معاونت مالی و اقتصادی شهرداری مرکز، تأکید کرد: این اقدام انگیزۀ کارکنان مناطق به‌خصوص منطقه دو را برای کسب درآمد کاهش نداده است.
بودجه 200 میلیارد تومانی شهرداری منطقه دو
شهردار منطقه دو همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیرگذاری آن بر درآمد کسبه، گفت: خوشبختانه درخصوص عوارض کسب‌وپیشه و عوارض نوسازی با کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های قبل مواجه نشدیم و توقع درآمدیِ منطقه دو برآورده شد.
خیاط‌زاده، بودجۀ پیش‌بینی‌شدۀ سال 1400 برای منطقه دو را نزدیک به 200 میلیارد تومان برآورد و بیان کرد: به همین نسبت شهرداری منطقه دو تا پایان سال‌جاری باید بتواند درآمد پیش‌بینی‌شده را به‌دست آورد.
ساخت هفت بوستان تا پایان سال‌جاری
شهردار منطقه دو در خصوص اقدامات در دستور کارِ سال‌جاری در راستای توسعۀ فضای سبز و فضاهای تفریحی، به ساخت پارک کودک در بلوار «جمهوری‌اسلامی» حدفاصل خیابان «ناظم‌الاطبا» و پارک «ایرانیان» و ساخت دو بوستان تا پایان دورۀ پنجم شورا اشاره کرد و افزود: این دو بوستان در شهرک «الغدیر» ساخته می‌شود.
خیاط‌زاده افزود: طبق بودجۀ پیش‌بینی‌شده، پنج پارک دیگر در سال‌جاری احداث می‌شود که از پنج پارک در نظر گرفته شده، سه پارک طراحی شده و با طراحی دو پارک باقی مانده، در مجموع هفت پارک تا پایان سال در منطقه دو شهری به بهره‌برداری می‌رسد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3718