printlogo


در آیین بهره برداری از واحدهای مسکن روستایی مطرح شد؛
کرمان؛ رتبه نخست مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور
 کرمان؛ رتبه نخست مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور
کد خبر: 3759
استاندار کرمان از استان کرمان به عنوان رتبه اول مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور نام برد و اظهارامیدواری کرد این طرح در دولت آینده ادامه داشته باشد.
زینی وند این سخنان را در آیین بهره برداری ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده در کشور ، ۲۸۲ هزار و ۵۰۰مین واحد مسکن مقاوم سازی شده در استان کرمان ۷۰ هزارمین واحد مسکن محرومین کشور و ۶هزارمین واحد مسکن محرومین در کرمان در ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد.
این مراسم با حضور پورابراهیمی نماینده کرمان وراور درمجلس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مدیرکل بنیاد مسکن استان برگزار شد.
استاندار کرمان با اعلام اینکه رتبه نخست مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در کشور داریم گفت: در مجموع ۹ هزار واحد از طرح مسکن محرومان در استان تکمیل شده است.
دکتر زینی وند افزود: بخش عمده این واحدهای مسکونی در جنوب و شرق استان بوده و مربوط به مردمی است که فاقد مسکن بودند یا در مسکن جایگزین سکونت داشته اند.
وی اظهارداشت: در استان کرمان در اجرای طرح محرومیت زدایی تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده بود که از این تعداد ۵ هزار واحد سهم بنیاد مسکن و ۵ هزار واحد سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موفق به احداث تعداد بیشتری مسکن از تفاهم نامه به میزان ۶ هزار واحد مسکن محرومان شده است، خاطر نشان کرد: از مجموع واحدهای سهم کمیته امداد امام نیز ۳ هزار واحد تکمیل شده و دو هزار واحد نیز در دست تکمیل قرار دارد.
زینی وند ادامه داد: در استان کرمان همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد سیل زده مربوط به سال ۹۸ نیز بازسازی شده است.
وی ادامه داد: ۶۵ درصد از مجموع واحدهای روستایی استان کرمان مقاوم‌سازی شده‌اند که این آمار بیانگر جایگاه برتر استان کرمان در کشور است.
استاندار کرمان یادآور شد: طرح بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و محروم به عنوان یک طرح ماندگار همچنان ادامه دارد و امیدواریم در دولت بعد نیز تداوم یابد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان در این مراسم ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ میلیون واحد مسکن مقاوم سازی شده در استان کرمان و شش هزارمین واحد مسکن محرومان کرمان به صورت رسمی بهره‌برداری رسید.
در این آیین همچنین یاد و خاطر زنده یاد مهندس علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که چندروز پیش به علت بیماری کرونا درگذشت نیز گرامی داشته شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3759