printlogo


شهردار کرمان خبر داد
افتتاح رسمی آرامستان کرمان در هفته جاری
افتتاح رسمی آرامستان کرمان در هفته جاری
کد خبر: 3772
شهردار کرمان از افتتاح رسمی آرامستان کرمان طی هفته جاری خبر داد و گفت: آرامستان یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است که سال ها بر زمین مانده و جنگل قائم نیز به عنوان بزرگترین جنگل دست کاشت باید حفاظت شود.
مهران عالم زاده در دیدار با استاندار کرمان گفت: سال ۹۶ بودجه شهرداری کرمان ۳۲۰ میلیارد تومان بود و همین میزان هم بدهکاری داشت، با پروژه‌های معطل مانده و با نارضایتی کارگران، مطالبات بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی هم مواجه بودیم.
وی ادامه داد: در دوره‌ای هشت ماهه، حقوق‌ها بروز شد و به فکر مباحث درآمدی برای شهرداری درآمدیم. لوایح شهرداری بروز شدند و از سال ۹۸ عملا شهرداری توانست با لوایح جدید کار خود را آغاز کند.
شهردار کرمان گفت: طی هفته جاری آرمستان کرمان با ۴۰ میلیارد تومان هزینه، محور شهید سلیمانی به طول یک و نیم کیلومتر با عرض ۴۵ متر، مرکز خیریه توانمندسازی اسرا و مجموعه کارآفرینی دست‌آفرین تحویل داده می‌شوند.
عالم‌زاده از اقدامات زیربنایی شهرداری کرمان در دوره کنونی شامل ۱۶۰ کیلومتر شبکه آب خام شهر کرمان، اجرای ۲۸ کیلومتر فیبرنوری نام برد و افزود: ۵۸ کیلومتر دیگر فیبرنوری هم در دستور کار شهرداری است.
وی خاطرنشان کرد: این زیرساخت برای شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند نیاز بود و شهرداری کرمان از حالت سنتی به مکانیزه و الکترونیک تبدیل شده و در حال حاضر تمام فرآیندها الکترونیکی انجام می‌شوند و از این بابت کمترین حاشیه و فساد و بیشترین شفافیت را داریم.
شهردار کرمان از همراهی مدیریت اجرایی استان، معاونت عمرانی و دستگاه قضائی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مدیریت شهری قدردانی کرد و گفت: همدلی و همراهی که باشد، مدیریت شهری کار خود را به نحو بهتری انجام می‌دهد.
عالم‌زاده بیان کرد: سال ۹۶ درآمد شهرداری کرمان۳۲۰ میلیارد تومان بوده و که در حال حاضر به یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده و امسال درآمد را بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان بستیم.
مصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در این دیدار به طرح حفاظت شهر کرمان در برابر سیلاب و آب‌های سطحی ناشی از بارندگی اشاره کرد و گفت: سمت شرق و جنوب شهر کرمان به دلیل تصرفات، با بارش‌های بالا دچار آبگرفتگی می‌شد که اقدامات مطلوبی برای جلوگیری از این مسئله انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: با کمک دستگاه‌های اجرایی و شهرداری، شرق کرمان بندهای خاکی و سنگ سیمانی اجرا شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله پل‌ها و حمل و نقل درون‌شهری اشاره کرد و گفت: با نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های درون شهری، ناوگان حمل و نقل شهر کرمان ارتقا یافت.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3772