printlogo


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد
افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده کرمان
افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده کرمان
کد خبر: 3802
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری این استان، خبر داد.
علی حاجی زاده افزود: با عنایت به رویکرد و سیاست دولت در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری و محلات هدف بازآفرینی و ایجاد مشوق ها و امتیازات ویژه در پلاک های یادشده، تسهیلات بافت فرسوده بازآفرینی شهری در استان کرمان افزایش یافت.
وی تصریح کرد : سقف تسهیلات مشارکت مدنی در پروژه های احداثی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی های مسکن تولیدی در پروژه های احداثی با استفاده از فناوری های نوین به سازندگان حرفه ای ۲۵۰ میلیون تومان و برای سایر سازندگان ۲۲۰ میلیون تومان است.
حاجی زاده همچنین اضافه کرد : سقف تسهیلات برای پروژه های احداثی بدون استفاده از فناوری های نوین نیز به سازندگان حرفه ای به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان و برای سایر سازندگان ۱۴۰ میلیون تومان است.
وی به میزان مبالغ اعطایی در خصوص تسهیلات قرارداد عاملیت اشاره کرد و افزود: از این میزان مبالغ اعطایی ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرارداد عاملیت با نرخ ۹ درصد است و مابقی مبالغ در قالب اوراق مشارکت با سود ۱۶ درصد و تسهیلات از محل منابع داخلی بانک به صورت بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد : این مبالغ اعلامی به جز کلانشهرها و شهر تهران است و مبالغ برای این شهرها متمایز با شهرهای کوچک است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3802