printlogo


«فجهان» ۲۲ هزار میلیارد تومانی
عرضه اولیه «جهان فولاد سیرجان»
عرضه اولیه «جهان فولاد سیرجان»
کد خبر: 3877
اقتصاد کرمان:نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان برگزار شد. در ابتدای این نشست، علی عباسلو مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان به تاریخچه فجهان پرداخت و گفت: این شرکت در سال 88 با یک میلیارد سرمایه تاسیس و پس از آن با سرمایه 1.5 میلیارد تومانی، فعالیت خود را آغاز کرد که هم‌اکنون نیز با سرمایه 4 هزار میلیارد تومانی در آستانه عرضه اولیه سهام خود در فرابورس قرار دارد.
عباسلو موضوع فعالیت این شرکت را در حوزه فولاد عنوان کرد و گفت: از آهن اسفنجی تا میلگرد آجدار و سیم بوکسل در شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع جهان فولاد سیرجان تولید می‌شود.
وی به معرفی کارخانه‌های فعال این مجموعه پرداخت و اظهار داشت: در سال 1393 کارخانه احیا شماره یک بهره‌برداری شد و پس از آن در سال 94 کارخانه بریکت‌سازی، سال 95 کارخانه نورد، سال 98 کارخانه ذوب و ریخته‌گری شماره یک و سال 1399 پروژه تولید اکسیژن، نیتروژن و آرگون برای تامین کارخانه‌های احیا و ذوب به بهره‌برداری رسیدند.
مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با اشاره به اینکه ماده اولیه تولیدات این شرکت، گندله است که تمامی آن ازکارخانه گل گهر تامین می‌شود، افزود: مواد اولیه مطابق با قرارداد بین شرکت گل گهر و فولاد سیرجان خریداری شده و نرخ گندله بر اساس سیاست‌های کلی سازمان ایمیدرو تعیین می‌شود که عمدتا 23.5 درصد متوسط قیمت فروش شمش خوزستان است.
فجهان رتبه ششم کشور در تولید میلگرد را دارد
عباسلو در بخش دیگری از این نشست خبری از سهم 7 درصدی فجهان و کسب رتبه ششم تولید میلگرد در شرکت طی سال 99 خبر داد و گفت: همچنین این مجموعه توانسته‌ است رتبه نهم را در تولید آهن اسفنجی و رتبه هشتم را در تولید شمش فولادی در کشور در سال 99 به دست آورد.
وی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای مجتمع جهان فولاد سیرجان به احداث واحد احیا مگامدول به ظرفیت اسمی تولید 1.7 میلیون تن آهن اسفنجی در سال و احداث واحد احیای شماره دو به ظرفیت اسمی تولید 960 هزار تن آهنگ اسفنجی در سال اشاره و ابراز امیدواری کرد که ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.
عباسلو از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای فجهان را احداث واحد خط کلاف به ظرفیت اسمی تولید 300 هزار تن کلاف در سال، واحد ذوب آلیاژی به ظرفیت اسمی تولید 500 هزار تن تولید در سال طی دو مرحله و واحد ذوب و ریخته‌گری شماره دو به ظرفیت اسمی تولید 1.3 میلیون تن تولید برشمرد و افزود: همچنین کارخانه اکسیژن به ظرفیت اسمی تولید 25 هزار تن تولید در سال به عنوان نیاز ذوب باید حتما اجرایی شود.
مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان در خصوص وضعیت صادرات این مجموعه با بیان اینکه جایگاه صادراتی خوبی داریم و کل محصولات به لحاظ کیفیت به گونه‌ای است که قابلیت 100 درصدی برای صادرات را دارد، گفت: در سه ماهه نخست سال 1400 میزان صادرات از کل سال 99 بیشتر بوده است.
عباسلو در بخش دیگری از سخنانش با مروری بر صورت‌های مالی فجهان، سود عملیاتی این شرکت در سه‌ماهه اول سال جاری را 770 میلیارد تومان عنوان کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3877