• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
ترکیه و عربستان جایگزین ایران؛

3 بازار خشکبار از دست می‌رود

رئیس کمیسیون کشاورزی دوره یازدهم مجلس نسبت به افت صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری و در کنارش از دست رفتن سه بازار امارات، عراق و قطر به بویژه در خشکبار هشدار داد...

محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی دوره یازدهم مجلس در جدیدترین اظهاراتش به نقد عملکرد دولت درحوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی پرداخت و اعلام کرد که  یک تصمیم خلق‌الساعه به یکباره کل امور را بر هم می‌ریزد و حتی کسی که می‌خواهد در این حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری کند هم بی‌انگیزه می‌شود.
او گفت: سازمان امور مالیاتی در بخش‌هایی از صادرات محصولات کشاورزی خلاف عمل می‌کند و این امر به بی‌انگیزگی در صادرات محصولات کشاورزی می‌انجامد. به نقل از ایلنا عسگری خبر داد که سه ماه پیش به امارات، عراق و قطر سفر کرده بود و در این سفر متوجه شد که ایران به طور خاص دارد بازار خشکبار و تره بار را از دست می‌دهد.
او افزود: با شرایط پیش آمده بازارها از دست می‌رود و دیگران جایگزین ما می‌شوند؛ اکنون ترکیه در عراق به راحتی جایگزین ایران می‌شود و حتی عربستان در تولید محصولات کشاورزی بازارها را تصاحب می‌کند و این خطری جدی به شمار می‌آید.
به گزارش اکوایران، او در بخشی هم مدعی شد که به دلیل بحران آب همه کشاورزان را به سمت محصولات گلخانه‌ای سوق داده‌ایم و با رعایت دوره کارِنس و ارگانیک بودن این محصولات سعی داریم بازارها را از دست ندهیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10763
اخبار مرتبط
نظرات شما