• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس؛

«فملی» ۱۸ همت افزایش سرمایه داد

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس ایران افزایش سرمایه این شرکت از۶۰ همت به ۷۸همت که به میزان ۱۸ همت است از محل سود انباشه تصویب شد...

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» با حضور بیش از ۶٧ درصد سهامداران برای تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه برگزاری شد.
امیر خرمی شاد مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت با اشاره به اینکه پیش بینی ما از آینده سهام شرکت مثبت است، گفت: سعی ما درشرکت «فملی» این است که پروژه‌ها این شرکت را در زمان‌بندی خود انجام دهیم. چرا که در غیر این صورت، هزینه اجرای آنها افزایش می‌یابد. باید توازن سرمایه‌گذاری را رعایت کنیم.
وی در رابطه با تجدید ارزیابی شرکت افزود: در رابطه با تجدید ارزیابی جلساتی با سازمان بورس داشتیم و از ما خواسته شد که از این موضوع استفاده کنیم.برنامه برای تجدید ارزیابی متفاوت است. قرار بر این از روش دیگری در این راستا استفاده کنیم که در حال مطالعه برای آن هستیم و امیدواریم با مجوزهای سازمان بورس، طرح جدیدی در تجدید ارزیابی برای فملی را انجام دهیم.
مدیرعامل فملی از راه اندازی کارخانجات تغلیظ در آلو و دره زار و آغاز باطله برداری معدن مس سریدون خبر داد و افزود: راه‌اندازی دو کارخانه تغلیظ ۱۰۰هزار تنی دره‌آلو و ۱۴۳هزار تنی دره‌زار منجر به تولید ۲۴۳هزار تن کنسانتره مس در سال می‌شود.
خرمی شاد تصریح کرد: بر این اساس، حدود ۴۰۰ میلیون دلار به درآمد عملیاتی شرکت اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است در سال آینده با فرض دستیابی به ۵۰درصد ظرفیت تولید حداقل ۲۰۰ میلیون دلار به درآمد عملیاتی شرکت اضافه می‌شود.
وی ادامه داد:عملیات باطله‌برداری معدن مس سریدون با ذخیره زمین‌شناسی حدود ۳ میلیارد تن (قابل استخراج به میزان یک میلیارد تن به صورت روباز) به‌عنوان بزرگ‌ترین معدن مس خاورمیانه پس از انقلاب به دست متخصصان داخلی و با تکیه بر دانش بومی اکتشاف شده و در اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.
مدیرعامل «فملی» اظهارداشت: پروژه تولید اسید فسفریک با ظرفیت سالی یک میلیون تن، به کود فسفات تبدیل خواهد شد. با ستاد اجرایی فرمان امام هم در این زمینه تفاهمنامه امضا کردیم. این محصول ارزش افزوده خوبی برای سهامداران خواهد داشت و یکی از اهداف این افزایش سرمایه است.
وی ادامه داد: از اهداف بعدی این افزایش سرمایه، توسعه معدن مس سرچشمه و فاز ۲ تغلیظ این معدن است که سالی ۱۵۰هزار تن به کنسانتره شرکت اصافه خواهد کرد.
خرمی شاد مهم‌ترین اکتشافات انجام شده تا پایان دی ماه سال جاری را انجام عملیات حفاری اکتشافی به میزان ۳۳۳هزار و ۷۴۹ متر با رشد ۳۵درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی فعالیت‌های اکتشافی سال ۱۴۰۲، حفر عمیق‌ترین گمانه اکتشافی به عمق ۲۰۳۶ متر برای اولین بار در تاریخ اکتشافات در سایت معدن میدوک در شهریورماه سال ۱۴۰۲، انجام مطالعات اکتشافی سطحی در محدوده‌های مستعد معدنی به وسعت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مربع، افزایش تعداد نواحی ثبتی و پروانه‌های اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران به ۹۳ فقره، اخذ ۱۴ فقره پروانه اکتشاف جدید به نام فملی در استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خراسان رضوی و قم، برنده مزایده هفت محدوده اکتشافی استان کرمان و ثبت محدوده‌های مذکور پس از طی روال اداری در سامانه کاداستر معادن به نام فملی اشاره کرد.
وی از احداث کارخانه جدید در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارخانه ظرفیت تولید مفتول دو برابر خواهد شد.
مدیرعامل فملی افزود: در شرکت فملی ۴۴ پروژه توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری با برآورد ارزش کل سرمایه‌گذاری معادل ۱۲ میلیارد یورو تعریف شده که از این بین ۱۶ پروژه با ارزش ۶.۵ میلیارد یورو دارای قرارداد است.
وی اظهارداشت: در ۱۰ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ همت در پروژه‌های توسعه جذب شده که از این میزان ۷.۵ همت به پروژه‌های مربوط به افزایش سرمایه دوره فعلی اختصاص یافته و از منابع داخلی شرکت جذب شده است.
خرمی شاد ادامه داد: مصارف این افزایش سرمایه در کارخانه تولید اسید فسفوریک با ظرفیت ۳۶۰هزار تن اسید فسفوریک در سال، طرح توسعه معدن سرچشمه، فاز ۲ تقلیظ میدوک با ظرفیت ۱۵۰هزار تن کنسانتره در سال، فاز ۳ تقلیظ سرچشمه با ظرفیت ۳۴۰هزار تن کنسانتره در سال و احداث کارخانه مس کاتودی سونگون با ظرفیت ۲۰۰هزار تن کاتد و ۸۲۰هزار تن اسید سولفوریک و ۵۰هزار تن کنسانتره در سال خواهد بود. جمع مصارف ۲۱.۶ همت خواهد بود.
وی درآمد عملیاتی شرکت در سال گذشته ۸۸ همت اعلام کرد که در ۹ ماهه ۹۱ همت رسیده است، افزود: سود خالص شرکت ۵۰ همت در سال گذشته بود که هه ۴۷ همت در ۹ ماهه رسید.همچنین سود خالص شرکت در ۱۴۰۱معادل ۵۲ همت بود که در ۹ ماهه به ۴۷ همت رسید و امیدواریم از مرز این اعداد در سال ۱۴۰۱ عبور کنیم.
درپایان مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس ایران افزایش سرمایه این شرکت از۶۰ همت به ۷۸همت که به میزان ۱۸ همت معادل ۳۰ درصد، از محل سود انباشه تصویب شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10527
اخبار مرتبط
نظرات شما