• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خبر داد

۱۳ مورد احتکار در کرمان کشف شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۱۳ مورد احتکار در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال در این استان کشف شد.

مهدی حسینی نژاد افزود: بیشترین احتکارها مربوط به مرغ، برنج و نهاده های دامی بوده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۱۹ هزار و ۵۷۵ مورد بازرسی در استان کرمان، ۱۱ هزار و ۲۷۷ مورد در شهرستان کرمان شکل گرفته و در این راستا تعداد ۲ هزار و ۱۶۱ پرونده صنفی در این استان تشکیل شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ گزارش مردمی به صورت تلفنی، حضوری یا کتبی در این مدت داشته ایم گفت: بیشترین بازرسی‌ها در طرح نوروزی ۱۴۰۰ مربوط به واحدهای مرغ و ماهی، روغن خوراکی، مصالح ساختمانی، سیمان و میوه و تره بار بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده های صنفی تشکل شده مربوط به مرغ، میوه، پوشاک، کیف و کفش بوده است عنوان کرد: بیشترین شکایات دریافتی به ترتیب مربوط به مرغ گرم، سیمان، روغن خوراکی و تخم مرغ بود و تخلفات نیز به ترتیب مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور خرید و صدور صورتحساب و احتکار است.

حسینی‌نژاد افزود: ۲۱ مورد پرونده در زمینه قاچاق کالا نیز در استان کرمان تشکیل شده که بیشترین تخلفات قاچاق کالا به ترتیب مربوط به دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، ماینر و لوازم پزشکی بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: همچنین تعداد بازرسی گشت های مشترک در طرح ویژه نوروز ۱۴۰۰ تعداد ۲۰۵ مورد اعلام می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3097
اخبار مرتبط
نظرات شما