• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان؛

سه پرونده مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی در کرمان بررسی شد

در نشست ستاد استانی اجرای کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان، پرونده مشکلات سه واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای رفع مشکلات آنها مطرح شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست ستاد استانی اجرای کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی با اشاره به این مطلب که در حوزه تولید نمی توان اجازه تعطیلی کارگاه ها و بیکاری کارگران را داد، گفت: به بهانه اختلاف موجود بر سر یک قرارداد فیمابین دو واحد تولیدی نمی توان اجازه داد ۳۰۰ کارگر بیکارشوند و برای حل این مشکلات علاوه بر امکان پیگیری های قانونی حقوقی و قضایی، می توان راه های جدیدی برای حل اختلافات فیمابین را پیشنهاد داد.
یدالله موحد با اشاره به این مطلب که در حل مشکلات واحدهای تولیدی در ابتدا راه های اقناعی و تراضی دنبال می شود، خاطرنشان کرد: به منظور حل مشکلات اشتغال و تولید می توان طرح های جامع کشوری را با حفظ مصالح تولید در استان اصلاح و دنبال کرد.
وی عنوان کرد: بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه، تخلفات مدیران و مجموعه ها ربطی به بخش تولید ندارد و باید به صورت جداگانه مورد رسیدگی قرار گیرد و در این مسیر نباید اجازه داد واحد تولیدی تعطیل شده و کارگران بیکاران شوند.
در این نشست مشکلات موجود در قرارداد بین گهرزمین و شرکت اسمیران بررسی و راهکارهای رسیدن به تفاهم در این حوزه پیشنهاد و مصوب شد.
در ادامه این نشست همچنین به منظور حل مشکلات ناشی از بدهی بانکی یک واحد تولیدی در شهرستان بافت نیز مقرر شد سازمان بازرسی قرارداد و نحوه محاسبه خسارات و سود تسهیلات و نحوه پرداخت را بررسی کند و در صورت صحت رفتار بانک و  صندوق، سرمایه گذار نسبت به پرداخت بدهی تعیین شده اقدام کرده و در نهایت نسبت به تمدید پروانه فعالیت این واحد تولیدی اقدام شود.
در این نشست مشکلات یک شرکت تعاونی مرغ گوشتی و بانک نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهکار حل مشکل این واحد نیز مطرح شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3164
اخبار مرتبط
نظرات شما