• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
شهردار کرمان خبر داد

تخفیف صدور پروانه ساختمانی در کرمان منتفی شد

شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: با توجه به وضعیت تحقق درآمدی امسال شهرداری، در سال ۱۴۰۱ و به‌ویژه در دو ماه آخر امسال، هیچ‌گونه تخفیفی در حوزه پروانه ساختمانی نخواهیم داشت.

سعید شعرباف  با بیان اینکه جزییات این موضوع از سوی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرمان ارایه خواهد داد، گفت: اشخاصی که احتمالاً منتظر تخفیفات به‌خصوص در ایام پایانی سال هستند، سریع‌تر اقدام کنند و کار خود را به ماه‌ها و روزهای پایان سال که ترافیک کاری زیاد است، موکول نکنند.
شهردار کرمان افزود: نبود تخفیف برای اخذ پروانه ساختمانی در سال‌جاری، از طریق نصب بنر در فضای عمومی شهر و شهرداری‌های مناطق اطلاع‌رسانی خواهد شد.
شهردار کرمان همچنین درخصوص پروژه استقرار و پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد بین‌المللی ایزو ۹۰۰۱، افزود: این پروژه در مهرماه ۹۹ با مشارکت خانه کیفیت کرمان و با هدف شناسایی و مستندسازی فرایندهای کاری و ترسیم ارتباطات فرایندی بین حوزه‌های مختلف شهرداری در راستای بهبود و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی، آغاز شد و با توجه به اینکه شروع این پروژه با شیوع کرونا در کشور و دورکاری کارکنان همراه بود، تلاش شد در روند کار، خللی ایجاد نشود.
وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این پروژه شامل شناخت وضعیت موجود و مستندسازی فرایندهای کاری از طریق مصاحبه با کارشناسان مربوط در شهرداری مرکز و مناطق پنج‌گانه که بخش عمده این پروژه را دربرمی‌گرفت، طی ۸۵۰۰ ساعت کار تیمی مشاور و همکاران حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، رقم خورد و به شناسایی ۱۰۰ خدمت اصلی منجر شد که با در نظر گرفتن این خدمات، ۱۰۰ دیاگرام فرایندی از فعالیت‌های شهرداری تهیه و تدوین شد.
شهردار کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه دیاگرام‌های تهیه‌شده باید به تأیید حوزه‌های عمل برسد، در فاز بعدی پروژه با برگزاری قریب به ۳۰۰ ساعت جلسه مشترک با نمایندگان معاونت‌ها در شهرداری مرکز و رابطان پروژۀ مناطق، دیاگرام‌های مذکور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5084
اخبار مرتبط
نظرات شما