• شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024

  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024
شهردار کرمان خبر داد

راه اندازی کمیته رصد هفتگی پروژه‌های شهری

شهردار کرمان، در نخستین جلسه کمیته رصد پروژه‌های شهری شهرداری کرمان گفت: جلسات این کمیته به‌صورت هفتگی برگزار و میزان پیشرفت پروژه‌ها توسط کارشناسان اصلی و تصمیم‌گیر، به‌شکل مستقیم، پیگیری می‌شود...

سعید شعرباف، در این جلسه که با حضور اعضای کمیته رصد پروژه‌های شهری تشکیل شد، افزود: بودجه سال‌جاری شهرداری با رویکردی نوشته شده که تقریباً همه پروژه‌ها با مکان و جزییات، در آن مشخص‌ است و خوشبختانه یا متأسفانه، ردیف عامی در بودجه وجود ندارد.
وی افزود: در مناطق و سازمان‌ها با جزییات مشخص است چه پروژه‌هایی باید اجرا شود و می‌توانیم نحوۀ اجرا را دقیق مدیریت کنیم.
شهردار کرمان، با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری کرمان به یک واحد رصد، مدیریت و کنترل پروژه نیاز دارد، افزود: مهم‌ترین کار شهرداری کرمان در سال‌جاری در بخش هزینه‌ای، کنترل پروژه‌های موجود در ردیف بودجه است.
شعرباف ادامه داد: اگر این پروژه‌ها درست آنالیز، نظارت و محقق شوند، عملکرد خوبی خواهیم داشت؛ در غیر این صورت، حتی اگر درآمدمان محقق شود، این حجم از پروژه‌ها نیمه‌کاره می‌ماند و سال آینده ما را دچار مشکل می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه زمان‌بندی اغلب پروژه‌ها به‌گونه‌ای است که برای اجرا در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده‌اند؛ اما اجرای برخی پروژه‌ها ممکن است تا سال آینده به طول بی‌انجامد.
شهردار کرمان، با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت و رصد پروژه‌های شهری در مقیاس کلان شهرداری فارغ از رصد پروژه‌ها در هر یک از معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق، بیان کرد: در دو ماه گذشته، در حوزه بازرسی و ریاست، جزییات پروژه‌ها، اولویت‌بندی آنها بر مبنای نیاز مناطق و سازمان‌ها و وضعیت مالی شهرداری، مشخص شده؛ یعنی بخش قابل‌توجهی از کار کنترل، مدیریت و رصد پروژه‌ها انجام شده است.
شعرباف یادآور شد: امسال برای اولین‌بار، جلسات کمیته تخصیص به‌طور مرتب برگزار می‌شود و دقیقاً می‌دانیم متناسب با پولی که به شهرداری کرمان می‌آید، کدام‌یک از پروژه‌ها را می‌توانیم در سازمان‌ها و مناطق، و با چه نسبتی آغاز کنیم.
وی بیان کرد: در این سطح، دیگر جلسه شورای مدیران و معاونان نداریم؛ به این دلیل که در این مرحله، کار نمی‌‌تواند با واسطه انجام شود؛ بلکه کارشناسان اصلی و تصمیم‌گیر، مستقیماً پیگیری کرده و در صورت لزوم، تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنند.
شهردار کرمان، با بیان اینکه جلسات کمیته رصد به‌صورت هفتگی برگزار و میزان پیشرفت پروژه‌ها بررسی می‌شود، افزود: قصد ما فقط ورود اطلاعات پروژه‌ها نیست؛ بلکه پیگیری کیفی انجام خواهد شد.
به گزارش کرنا،شعرباف، با بیان اینکه پروژه‌ها یا به‌صورت پیمانکاری‌ هستند یا کادر امانی و یا دستمزدی، گفت: عموماً در مورد ملزومات و مراحل موردنیاز هر پروژه صحبت می‌شود، اما در عمل، اغلب به شش‌ماهه دوم سال موکول می‌شود؛ درحالی‌که همۀ این اتفاقات باید در فاز اول(شش‌ماهه نخست سال‌) انجام شود.
وی بیان کرد: عنوان پروژه‌ها در نرم‌افزار «میزیتو» وارد شده و باید در جلسه‌ای با حضور معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق، اطلاعات کلیدی هر پروژه به‌سرعت، تکمیل و در نرم‌افزار «میزیتو» بارگزاری شود.
شهردار کرمان تأکید کرد: معاونان و مدیران سازمان‌ها و مناطق، باید ارتباط روزانه دائمی با کمیته رصد پروژه‌های شهری که اتاق آن در مجاورت اتاق شهردار است، برقرار کنند؛ ضمن اینکه اعضای شورای اسلامی شهر نیز هر زمان بخواهند می‌توانند از کمیته رصد بازدید کرده، اطلاعات لازم درخصوص پروژه‌ها را دریافت و توصیه‌ها و انتقادهای خود را مستقیماً مطرح کنند.
شعرباف خاطرنشان کرد: پروژه‌ها لزوماً عمرانی نیست؛ تعداد قابل‌توجهی پروژه مرتبط با املاک، معاونت مالی و اقتصادی و معاونت معماری و شهرسازی و ... را هم شامل می‌شود و همۀ پروژه‌های کلان و غیرجاری در این کمیته پیگیری خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8009
اخبار مرتبط
نظرات شما