• پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 16 May 2024

  • پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 16 May 2024
تا پایان سال‌جاری انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از فاز اول تقاطع «شهدای خلبان»

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» تاکنون، 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق قول پیمانکار، فاز یک پروژه تا انتهای سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید...

محمدرضا یحیی‌زاده، درخصوص پیشرفت پروژۀ «شهدای خلبان» با اشاره به معارض این پروژه در محوطۀ سازمان محیط زیست، افزود: کار تملک برای اجرای رمپ شرق به شمال پل، در حال انجام است و چون مالک، یک سازمان دولتی است، ازطریق استانداری و وزارت امور اقتصاد و دارایی جهت تملک زمین متعلق به محیط زیست، مکاتبه شده که رفع معارض شود و بتوانیم لوپ را اجرا کنیم.
وی با اشاره به اینکه پل «شهدای خلبان» تاکنون، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به تجمیع هزینه‌های اجرای تقاطع غیرهمسطح در سال‌جاری و تمرکز این بخش از بودجه بر اجرای پل «شهدای خلبان»، حدود ۲۴۸ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده و به همین دلیل، اجرای تقاطع غیرهمسطح دیگری را در سال‌جاری آغاز نکردیم.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، پیشرفت تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» را مناسب ارزیابی کرد و افزود: براساس زمان‌بندی که پیمانکار داده، سه راست‌گرد در این پل باید اجرا شود؛ راست‌گرد کمیل به سمت اختیارآباد، راست‌گرد سه‌راه هوانیروز به سمت کمیل و راست‌گرد کمیل به سمت سه‌راه هوانیروز و دو چپ‌گرد نیز اجرا خواهد شد.
یحیی‌زاده بیان کرد: مشکلی که در ارتباط با پل «شهدای خلبان» داشتیم که اجرای آن را به تأخیر انداخت، موضوع تلاقی آن با تیرهای فشار قوی و ریل راه‌آهن است که برای نصب سگمنت‌ها و قطعات پل باید برق قطع شود، اما به‌دلیل قرار داشتن در فصل تابستان، شرکت برق نمی‌تواند هر زمانی اقدام به قطع برق کند.
وی ادامه داد: بازۀ یک ماهه‌ای طول کشید تا قطعی برق از طرف استانداری با شرکت برق هماهنگ شود و شرکت برق اعلام کرد نمی‌توانند چند روز متوالی قطعی بدهند؛ بنابراین، مجبوریم در چند بازۀ سه‌چهارساعته در شب کار را انجام دهیم.
به گزارش کرنا،معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، خاطرنشان کرد: به این ترتیب، مشکل عبور عرشۀ پل «شهدای خلبان» از روی پل راه‌آهن و تلاقی با تیرهای فشار قوی حل می‌شود و طبق قول پیمانکار، فاز یک پروژه تا انتهای سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
یحیی‌زاده افزود: یک‌سری تملک‌ها نیز از سمت خیابان «کمیل» به بلوار «شهید سلیمانی» باید انجام شود که واحد امور املاک شهرداری پیگیر آن است تا این محدوده هم‌زمان با افتتاح فاز دو پروژه، بازگشایی شده و بلوار «شهید سلیمانی» به پل «شهدای خلبان» متصل شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8065
اخبار مرتبط
نظرات شما