• پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 16 May 2024

  • پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 16 May 2024
در سال جاری انجام می شود؛

بهره‌برداری از فاز اول تقاطع‌«شهدای خلبان»

شهردار کرمان، از اختصاص 240 میلیارد تومان برای اجرای فاز اول تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان» خبر داد...

سعید شعرباف، شانزدهم مردادماه در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن گرا‌می‌داشت فرارسیدن روز خبرنگار، به اجرای تقاطع غیرهم‌سطح «شرف‌آباد» نیز اشاره کرد و گفت: نظر فنی شهرداری این است که تا زمان اجرای تقاطع غیرهم‌سطح در سه‌راهی «شرف‌آباد»، تقاطع هم‌سطح اجرا شود؛ چراکه تا حد زیادی مشکل ترافیک را حل خواهد کرد، اما شورای ترافیک این طرح را نپذیرفت.
وی درخصوص حل مسئله ترافیکی در سه‌راهی «شرف‌آباد»، با اشاره به اینکه شهرداری تاکنون دوبار، طرح تقاطع هم‌سطح یا دوربرگردان را با تغییراتی به شورای ترافیک ارسال کرده، خاطرنشان کرد: درنهایت شورای ترافیک این طرح را نپذیرفت؛ با اینکه نظر ما این بود که حداقل تا زمان اجرای طرح تقاطع غیرهم‌سطح، تقاطع هم‌سطح اجرا شود.
شهردار کرمان افزود: با توجه به اینکه اجرای مصوبۀ قبلی نیاز به جابه‌جایی یک‌سری دکل‌های فشار قوی دارد، جابه‌جایی را انجام دادیم و نسبت به وضع موجود، شبیه‌سازی هم کردیم، اما شورای ترافیک مصوب نکرد و بر اجرای تقاطع غیرهم‌سطح به شکل روگذر در مسیر اصلی تأکید کرد.
شعرباف ادامه داد: با این تفاسیر، همچنان نظر فنی ما در شهرداری این است که تا زمان اجرای تقاطع غیرهم‌سطح، بتوانیم تقاطع هم‌سطح را اجرا کنیم؛ چراکه تا حد زیادی مشکل ترافیک محدوده را حل خواهد کرد.
وی با اشاره به اختصاص مبلغ 240 میلیارد تومان در بودجۀ امسال شهرداری کرمان برای اجرای تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان»، گفت: این رقم متمرکز بر اجرای تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان» است و تا همین امروز، بیش از 140 میلیارد تومان با مجموعۀ خاتم تسویه کردیم و اصرار داریم فاز اول این تقاطع غیرهم‌سطح، با حداکثر سرعت، در هفت‌ماه اول امسال به بهره‌برداری برسد.
شهردار کرمان یادآور شد: امسال، هیچ ردیف بودجه‌ای برای اجرای فاز دوم پل «شهدای خلبان» و سه‌راهی «شرف‌آباد» نداریم؛ بنابراین، باید به شورا بیاید و تعیین‌تکلیف شود.
شعرباف، در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص موضوع پارکینگ در چهارراه «سمیه» و ابتدای بلوار «جهاد»، با بیان اینکه فراخوان در حال انتشار است، خاطرنشان کرد: کار طراحی پارکینگ را در زمین  500 مترمربعی در چهارراه «سمیه»(طهماسب‌آباد) تمام کردیم و سرمایه‌گذار هم اعلام آمادگی کرده است.
شعرباف افزود: همچنین در حال خریداری زمین در محدودۀ ابتدای بلوار جهاد برای ساخت پارکینگ هستیم.
شهردار کرمان با درآمد شهرداری کرمان در ابتدای امسال نیز اشاره کرد و گفت: درصد تحقق کلی درآمد شهرداری در چهارماه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشتر است.
شعرباف افزود: مسئله اصلی در حال حاضر، در حوزۀ درآمدهای نقدی است؛ وگرنه در حوزۀ درآمدهای غیرنقدی مشکلی نداریم.
به گزارش کرنا، وی، درخصوص اجرای سرعت‌کاه‌های متعدد در سطح شهر، با تأکید بر اینکه هیچ سرعت‌کاهی بدون مصوبۀ شورای ترافیک اجرا نمی‌شود، گفت: معمولاً در مقابل اجرای سرعت‌کاه‌ها مقاومت می‌کنیم.
شهردار کرمان افزود: تمام سرعت‌کاه‌های اجراشده، مصوبۀ شورای ترافیک را دارد و اگر مورد خلافی وجود دارد، حتماً گزارش شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8233
اخبار مرتبط
نظرات شما