• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
عملکرد بانک مسکن استان در چهارماهه 1402؛

پرداخت ۷۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کرمانی ها

مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان گفت: در چهار ماهه ابتدای امسال ۴۰۹۸ فقره تسهیلات به میزان ۷۶۰۰ میلیارد ریال در استان پرداخت کرده‌ایم که ۷۷.۳ درصد معادل ببیش از ۵۸۰۰ میلیارد ریال در بخش مسکن بوده و از این عدد نیز ۱۳۸۰ میلیارد ریال مربوط به مسکن روستایی است...

عقیل زینلی با اشاره به عملکرد مدیریت شعب بانک مسکن در استان کرمان بیان کرد: ما بانک تخصصی حوزه مسکن هستیم و یکی از برنامه‌های اصلی دولت تعهد ساخت یک میلیون مسکن در سال است که پای کار است و بانک مسکن براساس تخصص و تجربه به تعهدات خود در طرح نهضت ملی عمل کرده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان گفت: در چهار ماهه ابتدای امسال ۴۰۹۸ فقره تسهیلات به میزان ۷۶۰۰ میلیارد ریال در استان پرداخت کرده‌ایم که ۷۷.۳ درصد معادل ببیش از ۵۸۰۰ میلیارد ریال در بخش مسکن بوده و از این عدد نیز ۱۳۸۰ میلیارد ریال مربوط به مسکن روستایی است.
وی اظهار کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۷۷۸۰ واحد به مبلغ ۲۵ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده است.
زینلی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت و همچنین از تاکیدات مقام معظم رهبری، موضوع جوانی جمعیت است که در این راستا ۲۲۲ فقره پرداخت تسهیلات داشته‌ایم، ۴۸۰ فقره تسهیلات ازدواج و مابقی در ودیعه مسکن بهزیستی، کمیته امداد و فرزند سوم پرداخت شده است.
به گزارش ایسنا،وی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق بیان کرد: در مرکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات انفرادی ۳۲۰ میلیون و زوجین ۶۴۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری انفرادی ۲۴۰ و زوجین ۴۸۰ میلیون تومان است.
مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشکلی که بانک‌ها با آن مواجه هستند، ناترازی منابع و مصارف است که این اعداد همخوانی ندارد.
وی افزود: یکی از راهکارهای رفع مشکل، پرداخت مطالبات است که بانک مسکن در استان کرمان نزدیک به ۷۰۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد و عمده آن مربوط به تسهیلات تکلیفی است و البته بانک بخشودگی جرائم را در این زمینه در نظر گرفته است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8249
اخبار مرتبط
نظرات شما