• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
مسئولان قضایی کرمان از کارخانه نساجی آسیا بازدید کردند؛

اما و اگر افزایش تولید در «فاستونی آسیا»

مدیرعامل کارخانجات فاستونی آسیا در این بازدید اظهار داشت: متأسفانه ٩٠ درصد ماشین آلات این مجموعه، فرسوده هستند و برخی از آن‌ها عمر ٣٠ ساله دارند که برای خرید تجهیزات نو و بازسازی تجهیزات موجود نیازمند نقدینگی و دریافت تسهیلات از شبکه بانکی هستیم...

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضا با جدیت به دنبال شناسایی و رفع مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی است تا بتوانند با قدرت در چرخه تولید فعالیت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از کارخانه فاستونی افزود: کارخانه نساجی آسیا پتانسیل تولید بخش قابل توجهی از پارچه مورد نیاز این استان را دارد.
وی اظهار داشت: این کارخانه ماهانه حدود ۶٠ هزار مترمربع پارچه فاستونی با مارک آسیا تولید می‌کند و در صورت حمایت واحدهای صنعتی این استان و تهیه نیازمندی‌های خود از این کارخانه، ظرفیت تولیدی آن به ١٠٠ هزار متر مربع در ماه و حتی بیش از آن افزایش می‌یابد.
حمیدی مهم‌ترین مساله کنونی کارخانه نساجی را ضرورت نوسازی ماشین آلات خطوط تولید دانست و اظهار داشت: قطعاً فرایند تولید در کیفیت پارچه مؤثر است.
وی گفت: این کارخانه باید با بروزرسانی ماشین آلات، کالاهای تولیدی را به لحاظ کمی و کیفی قابل رقابت با کالاهای خارجی نماید و کیفیت پارچه مورد تأیید تمام تولید کنندگان البسه و پارچه در داخل و خارج از استان و حتی در عرصه‌های بین‌المللی واقع شود.
عالی‌ترین مقام قضایی در استان کرمان با اشاره به منویات و فرامین مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس قوه قضاییه بر حل مشکلات واحدهای صنعتی و رونق تولید عنوان کرد: عمده مشکل این واحد تولیدی عدم نقدینگی لازم است.
وی ادامه داد: متأسفانه این کارخانه با یک سوم ظرفیت فعلی خود و با ١۵٠ نیرو به صورت سه شیفت در شبانه روز در حال فعالیت است و ضرورت دارد نهادهای مرتبط از جمله اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن استان کرمان از آن پشتیبانی و حمایت نمایند تا بتواند به تولید حداکثری خود برسد.
نماینده عالی قوه قضاییه در کرمان افزود: ما اعتقاد داریم اگر واحدهای صنعتی این استان از این واحد تولیدی حمایت کنند و البسه مورد نیاز خود را از کارخانجات آسیا تامین کنند، در نتیجه این واحد تولیدی ظرفیت تولید خود را افزایش می دهد و زمینه اشتغال نیروی کار بیشتری نیز فراهم می شود.
رییس شورای قضایی استان کرمان عنوان کرد:لازم است ماشین آلات این واحد تولیدی اوورهال شود و ماشین آلات بروز با تکنولوژی جدید جایگزین شوند.
رضا بنی اسد، مدیرعامل کارخانجات فاستونی آسیا نیز تعداد اشتغال این کارخانه را١۵٠ نفر عنوان کرد و گفت: سالیانه حدود ٢ میلیون متر پارچه تولید و روانه بازار مصرف می‌کند که در صورت پشتیبانی و حمایت دستگاه‌های مختلف و تخصیص ۶٠ میلیارد تومان جهت تجهیز دستگاه‌ها، این میزان از تولید سالیانه پنج میلیون متر پارچه عبور خواهد کرد.
مدیرعامل کارخانجات فاستونی آسیا در ابتدا گزارشی از روند تولید این کارخانه در بخش‌های مختلف ریسندگی، بافندگی و رنگ رزی ارائه و اظهار داشت: متأسفانه ٩٠ درصد ماشین آلات فرسوده و برخی از آن‌ها عمر ٣٠ ساله دارند که برای خرید تجهیزات نو و بازسازی تجهیزات موجود نیاز به حمایت و پرداخت تسهیلات هستیم.
وی همچنین کمبود مواد اولیه، قاچاق و واردات بی‌رویه، افزایش نرخ حامل‌های انرژی و سوخت و کمبود نیروی انسانی را از دیگر چالش‌های پیش روی صنعت نساجی و افزایش بهره‌وری کارخانجات نساجی آسیا دانست و عنوان کرد: از ارگان‌ها و نهادهای استان تقاضا داریم کالاهای مورد نیاز خود از جمله پارچه، نخ، فرش و غیره را از این کارخانه تهیه کند.

دادستان کرمان نیز گفت: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است.
مهدی بخشی با اشاره به اینکه حمایت از تولید و اشتغال مهمترین رویکرد دستگاه قضا است عنوان کرد: تلاش واحدهای تولیدی بسیار ارزشمند و جای تقدیر دارد چرا که ایجاد فرصت اشتغال نیاز امروز جامعه و اشتغالزایی نه تنها خدمت به جامعه بلکه کمک به دستگاه قضایی است.
مدعی العموم در استان کرمان بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بر مبنای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ضمن تشکیل ١۶٨ پرونده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و برگزاری ۴٣ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی، از بیکار شدن بالغ بر هشت هزار و ٨١ کارگر جلوگیری و زمینه اشتغال ١ هزار و ٢۶۴ نیروی کار جدید نیز فراهم شده است.
وی ادامه داد: همچنین از تعطیلی ۴۴ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی جلوگیری به عمل آمد و ۴۵ واحد تولیدی نیز احیا شد.
بخشی اظهار داشت: یکی از اهداف قوه قضائیه را فعال سازی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی است و در پنج ماه ابتدایی سال ١۴٠٢ نیز با برگزاری ١۵ جلسه ستاد استانی با ٣٢ دستور کار و اخذ ٨۴ مصوبه و ٧ بازدید میدانی، به مشکلات ۶۴ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی رسیدگی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان،وی تأکید کرد: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است و مقرر شد مشکلات این کارخانه در کارگروه حقوقی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مطرح و در راستای حل مشکلات آن تصمیم‌گیری شود زیرا عدم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، ایجاد مانع در راستای افزایش تولید است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8592
اخبار مرتبط
نظرات شما