• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
بررسی روند 5 ماهه قیمت خودروهای پرطرفدار؛

این خودرو 445 میلیون تومان ارزان شد!

روند تغییر قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه چگونه بوده و کدام خودروها بیشترین تغییر قیمت را داشته‌اند؟...

ارزیابی قیمتی پرطرفدارهای ایران خودرو و سایپا نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد «هایما ‌S5 پلاس» افتی 445 میلیون تومانی را تجربه کرده و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داده است، با این شرایط می‌توان گفت هر ماه 89 میلیون تومان از قیمت این خودرو پرطرفدار در بازار کاسته شده است. براساس ارزیابی‌ها «هایما ‌S5 پلاس» سال جاری را با قیمت یک میلیارد و 660 میلیون تومانی آغاز کرد و در آخرین روز مردادماه قیمت آن به یک میلیارد و 215 میلیون تومان رسید، روندی که از افت 26 درصدی قیمت این خودرو در بازار حکایت دارد.
«پژو 207 دنده‌ای پانارما» دومین خودرویی است که در 5 ماه ابتدایی سال جاری ریزش 367 میلیونی را تجربه کرد، این خودور در ابتدای سال یک میلیارد و 155 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده بود، اما در آخرین روزهای مرداد ماه قیمت آن به 788 میلیون تومان رسید و با این شرایط افتی 31.7 درصدی را ثبت کرد. «پژو 207 دنده‌ای پانارما» از خودروهای پرطرفدار ایران خودرو محسوب می‌شود که قرار گرفتن آن در جمع خودروهای میلیاردی موجب  کاهش تقاضا برای آن شده بود، اما با توجه به ریزش قیمت آن بسیاری از فعالان بازار خودرو امیدوارند شاهد افزایش تقاضا برای این خودرو باشند، هرچند در این خصوص این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در حال حاضر بازار در رکود بسر می‌برد و با این شرایط بازگشت خریداران به بازار خودرو با شک و شبه روبرو است.
از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار این سوال مطرح می‌شود که کدام خودرو در این مدت کمترین رشد قیمت را داشته است؟ ارزیابی‌ها نشان‌ می‌دهد در این مدت «تارا دنده‌ای» با کاهش 39 میلیونی کمترین افت قیمت را داشت و قیمت آن از ف528 میلیون در ابتدای سال به 489 میلیون تومان در آخرین روز مردادماه رسید.
با این شرایط می‌توان گفت بیشترین و کمترین رشد قیمت در این مدت به پرطرفدارهای ایران خودرو اختصاص داشته و این گروه توانسته در 5ماه بیشترین تغییر قیمت را به خود اختصاص دهد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8616
اخبار مرتبط
نظرات شما