• شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024

  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024
دادستان کرمان انتقاد کرد؛

انفعال مدیران در برابر ساخت و سازهای غیرمجاز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در حوزه مقابله با رفع تصرف و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز شاهد منفعلانه عمل کردن برخی مسئولان استانی هستیم...

مهدی بخشی ۳۰ شهریورماه در جلسه هم اندیشی با بخشدار و دهیاران بخش مرکزی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات روستاها و حاشیه‌های شهر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در مقابله با رفع تصرف و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز شاهد منفعلانه عمل کردن برخی از مسئولان هستیم.
وی با طرح این سئوال که چرا در ابتدای شکل‌گیری تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز با آن برخورد نمی‌شود؟ افزود: از همان زمانی که آجر روی آجر گذاشته می‌شود و در ابتدای شکل‌گیری تخلف، باید با آن برخورد شود.
بخشی با بان اینکه با تکیه بر ارتباط مستقیم با آحاد جامعه است که می‌توان مشکلات مردم را شناسایی و مرتفع کرد، در ادامه با اشاره به برخی اشکالات ساختاری و رفتاری در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز گفت:  دستگاه‌های دولتی بر اساس وظایف ذاتی خود موظفند پای کار بیایند و دستگاه قضایی نیز با جدیت حمایت‌ می‌کند.
دادستان کرمان بر لزوم تشکیل یک قرارگاه در رابطه با مقابله با زمین‌خواری تاکید و بیان کرد: به زودی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد و با کمک استاندار شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود. همچنین دهیاران و شوراها می‌توانند مشکلات روستاها و آنچه مردم به آن نیاز دارند را رصد نموده و به بخشدار گزارش نمایند تا در جلسات استانی برای رفع این مشکلات همفکری و چاره اندیشی کنیم.
به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه مشکلات مربوط به زمین‌خواری، طرح هادی روستاها، ساخت و سازهای غیرقانونی، توسعه راه‌های روستایی، اجرایی نشدن احکام صادر شده و ... توسط دهیاران و شوراها مطرح و تدابیر لازم اندیشیده شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8772
اخبار مرتبط
نظرات شما