• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
معاون رئیس جمهور وعده داد؛

مسیر صادرات پسته هموار می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور در آیین پایانی هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان با اشاره به اینکه دولت بر درآمدهای غیر نفتی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس یکی از مصادیق آن توجه به محصول پسته و افزایش صادرات غیرنفتی به کشور‌های هدف است...

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به دیپلماسی دولت در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف جهت صادرات پسته، افزود: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی پسته در رفسنجان موجب رونق اقتصادی، فرهنگی و گردشگری می‌شود.
هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، استاندار کرمان، شهردار یزد، امام جمعه و فرماندار رفسنجان و عموم مردم در خانه حاج آقا علی رفسنجان برگزار شد.
سیدمحمد حسینی معاون رئیس جمهور در این جشن با اشاره به اینکه رفسنجان به دلیل قدمت آن به عنوان پایتخت پسته شناخته می‌شود، افزود: هرچند که آمریکایی‌ها و کشورهای دیگر در موضوع پسته ورود پیدا کرده‌اند، اما این کپی برابر با اصل نیست و در عین حال این کشورها با قدرت رسانه و بازاریابی که دارند در بازارهای جهانی نفوذ پیدا کرده‌اند، ما نیز باید از طریق ظرفیت‌های مختلف مسیر صادرات را هموار کنیم.
وی با اشاره به دیپلماسی موفق دولت در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف جهت صادرات پسته، عنوان کرد: باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رفع موانع و جهش تولید، یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی، بخش کشاورزی است که در برنامه هفتم توسعه باید ۹۰ درصد نیازهای کشاورزی کشور در داخل تولید شود که این امر نیازمند همکاری کشاورزان و مسئولین است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در کنار مزایای اقتصادی جشن ملی پسته، این جشن دارای آثار فرهنگی هم هست و مردم از فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر آشنا می‌شوند، همچنین این جشنواره‌ها می‌توانند موجب رونق صنعت گردشگری شوند که این امر نیازمند تشکیل یک دبیرخانه دائمی در رفسنجان است.
وی بیان داشت: امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و پول آن هم پرداخت شد، در سایر محصولات نیز این امر رقم خورده است، لذا در خصوص محصول پسته نیز باید مسئولین تمام شهرهای پسته‌خیز به یکدیگر کمک کنند تا مشکلات موجود شناسایی و رفع شوند.
وی وجود مشکلات آبی و خشکسالی را یکی از مسایل مشترک در همه استان‌های کشور دانست و افزود: بر همین اساس جلسات متعددی برگزار و از راه‌های مختلفی همچون استفاده از چاه‌های ژرف، اصلاح آبیاری و الگوی کشت، انتقال آب از دریا و تامین آب از سدها جهت رفع خشکسالی استفاده می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان،معاون امور مجلس رئیس جمهور بر حل کردن مسائل موجود تاکید کرد و افزود: نگاه دولت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است و لذا بیش از ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند که علاوه بر تامین نیازهای داخل، به امر صادرات نیز ورود پیدا کرده‌اند چراکه هدف رونق پیدا کردن تولید داخلی است.
گفتنی است در پایان برنامه معاون امور مجلس رئیس جمهور و استاندار کرمان از بخش‌های جنبی این جشن در زمینه صنایع دستی، محصولات و فرآوری‌های پسته بازدید کردند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8791
اخبار مرتبط
نظرات شما