• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
در نشست شورای اداری شهرستان مطرح شد؛

پیشنهادهای استاندار برای موانع تولید در بافت

استاندار کرمان در نشست شورای اداری شهرستان بافت گفت: سهمیه گاز استان با پیگیری‌ها به چهار و نیم میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده و اگر این سهمیه به پنج میلیون مترمکعب برسد مشکل استان رفع می‌شود...

محمدمهدی فداکار افزود: توزیع مجدد گاز را هفته آینده به طور حتم انجام می دهیم تا تبعیضی صورت نگیرد.
وی ادامه داد: در این زمینه شرکت‌ها با ما تماس گرفتند و از مردم انتظار می‌رود به صورت حداقلی مصرف کنند تا صنایع آسیب نبینند.
استاندار کرمان گفت: سیاست این است که مردم تحت فشار قرار نگیرند اما باید صرفه‌جویی و مدیریت مصرف با اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه افت فشار نیز هزینه‌ای جدید به شبکه وارد می‌کند، تصریح کرد: هنوز برف نداریم که مصرف گاز در شهرستان بافت هفت برابر شده اما گاز خانگی را براساس سیاست دولت نمی توانیم قطع کنیم.
فداکار عنوان کرد: اگر مردم می‌خواهند تولید و اشتغالی تحت تاثیر قرار نگیرد باید در مصرف رعایت داشته باشند اما اینکه مصرف ما هفت برابر شود با هیچ منطقی توجیه‌پذیر نیست.
وی عنوان کرد: با ادارات پرمصرف جدی‌تر از سال گذشته برخورد شود و ما هم تمامی تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا اگر کاهشی در مصرف داشتیم به دیسپاچینگ مرکزی نرود و بتوانیم از آن در کمک به صنایع استفاده کنیم.
استاندار کرمان افزود: در پروژه گندله‌سازی فولاد بافت همکاری می‌کنیم و علاوه بر آن، طرح اصلاح گردو به اصلاح درآمد کشاورز کمک می‌کند و از این طرح حمایت می‌شود.
وی اضافه کرد: شرکت های راکد شهرک صنعتی مشکلات قابل حل ازجمله بیمه و مالیات را به کارگروه رفع موانع تولید بیاورند که این کارگروه کمک زیادی به صنایع می کند، ضمن آنکه بخشی از اشتغال در این حوزه است.
وی تاکید کرد: نرخ بیکاری استان کرمان به هفت و ۹ دهم و رتبه کسب و کار از ۳۱ به ۱۲ رسیده است.
۳۵ درصد روستاها مشکل آب سالم دارند
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مشکل شهرستان های ما زیرساخت است و جاده های باند دوم کرمان - بافت - جیرفت و رابر - بافت - سیرجان بیش از ۱۵ سال پیوست قانون شده و ردیف بودجه دارد اما این پروژه همیشه اعتبارات قطره چکانی دریافت می‌کرد و آنگونه باید و شاید توجهی به این طرح نشده است.
صمدالله محمدی افزود: قطعه دوم جاده بافت - کرمان از بیدون تا کیسکان از سال ۹۳ آغاز شده و باید این پروژه به طول هفت کیلومتر اجرا شود و اگر در یک دهه گذشته سالانه کمتر از یک کیلومتر کار میشد، الان تمام شده بود.
وی ادامه داد: اراده ای بر اینکه این محور احداث شود به صورت جدی وجود نداشته و امیدوارم امروزه این پروژه حرکت سریعتری پیدا کند.
نماینده مردم بافت رابر و ارزوییه در خانه ملت گفت: قطعه کفنوییه به کیسکان جاده بافت - کرمان از ۲ سال پیش در سفر معاون اول قوه مقننه کلنگ زنی شد و امروز ۶ درصد پیشرفت داشته است.
وی یادآور شد: باید پرسید چرا در طول ۲ سال گذشته پروژه ای که می توانست نجات زندگی مردم باشد فقط ۶ درصد پیشرفت دارد و کار در این پروژه انجام نمی شود، مدیران استان حتی یک نامه در این رابطه نداشتند و اراده ای بر موضوع نبوده است
محمدی افزود: قطعه کفنوییه - لاله زار به طول ۱۶ کیلومتر ۶ ماه در نشستی با وزیر داشتیم دستور کار این قطعه را دادند، وزیر راه موافق بود اما مدیران استان حتی مخالفت کردند.
وی ادامه داد: جاده بافت - سیرجان نیز به طول ۱۴ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و قنات ملک به سمت رابر در یک نقطه حادثه خیر کار آغاز شده و ضرورت دارد که کار مابقی پروژه بافت - سیرجان سرعت گیرد.
وی عنوان کرد: از داخل شهر بافت پنج جاده خاکی به روستاهای پر جمعیت این شهرستان منتهی می شود و ۲۰ نامه دست کم روی این موضوع گرفته شد و امیدوارم آسفالت این طرح اجرا شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: سرمایه‌گذار می‌آوریم به علت نداشتن مجوز پست توزیع برق سرمایه گذاری نمی کند و متقاضی نداریم، دوبار مجوز ساخت نیروگاه گرفتیم اما مدیران استانی آن را پیگیری نکردند.
وی افزود: سه سال است یک شرکت می خواهد گاوداری سه هزار رأسی بزند و ۴۰۰ شغل ایجاد کند و یک واحد دیگر ۵۰۰ شغل ایجاد می کرد اما مشکل آب داریم، باید تکلیف صنعت برای تخصیص آب یکبار برای همیشه روشن شود.
محمدی بیان کرد: به میزان جمعیت شهرستان بافت در شهر کرمان مهاجر داریم که زمینه کار وجود نداشته است، روستاهای گوغر، کیسکان و پایین دست با کم آبی مواجه هستند.
وی با اشاره به ضرورت اجرای پروژه سد زردشت که ردیف بودجه دارد عنوان کرد: افزایش تاج سد بافت در دستور کار است و ۳۵ درصد روستاهای ما آب شرب سالم ندارند که می‌تواند از این سد تامین شوند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: سهمیه گاز فولاد بافت نسبت به سایر فولادهایی استان کمتر است و این موضوع باعث تعدیل نیرو می شود، ضمن آنکه آنتن‌دهی و اینترنت همراه در شهر بافت مشکل دارد.
وی افزود: پروژه تامین آب خلیج فارس می تواند از سیرجان -بافت - رابر یا ارزوییه - بافت - رابر منتقل شود تا شهرها نیز از آب خلیج فارس بهره‌مند شوند.
به گزارش ایرنا،مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان نیز در این نشست گفت: رتبه کسب و کار استان از ۳۱ به ۱۲ رسیده و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را برای نخستین بار در شهرستان بافت داشتیم.
صادق سلطانی‌نژاد در خصوص پرداخت تسهیلات به پروژه های عمرانی شهرستان بافت قول مساعدت داد.
نماینده فولاد بافت نیز در این نشست اعلام کرد که با وجود افزایش سهمیه گاز استان کرمان و شرکت های مثل جهان فولاد و توسعه آهن و فولاد، سهمیه فولاد بافت کاهش یافته است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9729
اخبار مرتبط
نظرات شما