• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
فرمانده انتظامی شهرستان خبر داد

رفع تصرف از ۴۱هکتار زمین‌خواری در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از کشف ۴۱ هکتار زمین تصرف شده غیرقانونی به ارزش ۸۱۰ میلیارد ریال و دستگیری ۲ متهم در این شهرستان خبر داد...

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی افزود: ماموران پلیس آگاهی سیرجان در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر تصرف بخشی از اراضی دولتی متعلق به بنیاد مسکن و منابع طبیعی در محدوده ۲ بخش شهری این شهرستان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: در این زمینه با بررسی‌های میدانی و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد ۲ نفر اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی دولتی به متراژ ۴۱۰ هزار متر مربع کرده و با قطعه بندی و سندسازی قصد فروش بخشی از این زمین ها را دارند.
فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان تصریح کرد: در ادامه ۲ متهم دخیل در این تصرفات غیرقانونی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و ارزش این اراضی توسط کارشناسان بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال برآوردو پس از رفع تصرف و به بنیاد مسکن و منابع طبیعی بازگردانده شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس،وی با اشاره به ادامه پیگیری‌های پلیس برای کشف دیگر جراسم اقتصادی مرتبط با زمین خواری و موارد مشابه در حوزه این شهرستان از شهروندان خواست قبل از خرید هرگونه زمین در محدوده یا در حاشیه شهر و مناطق روستایی، از طریق بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی و دیگر نهادهای مربوطه استعلام‌های لازم را به عمل آورند و موارد خاص یا مشکوک مرتبط با تصرف و خرید و فروش غیرقانونی اراضی را به پلیس گزارش کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9873
اخبار مرتبط
نظرات شما