• شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024

  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024
رقابت تنگاتنگ طلا و سکه؛

قیمت سکه ترمز برید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با جهش قیمت اونس طلا، قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه امامی بار دیگر ترمز بریدند. بنابر اعلام منابع خبری، امروز بالاترین قیمت ثبت شده برای طلای ۱۸ عیار رقم ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان است...

قیمت دلار هرات در بازار امروز صعودی شد؛ قیمت طلا و سکه هم ترمز بریدند و افزایشی شدند.
بازار طلای جهانی امروز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه شاهد افزایش قیمت اونس طلا بود. فلز زردرنگ جهانی امروز تا سطح ۲۰۶۵ دلار بالا رفت اما در نیمه ظهر امروز با ۲۰۶۱ دلار معامله شد که در مقایسه با روزهای گذشته نزدیک ۱۰ دلار رشد کرده بود.
 بررسی‌ها نشان می‌دهد که با جهش قیمت اونس طلا، قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه امامی بار دیگر ترمز بریدند. بنابر اعلام منابع خبری، امروز بالاترین قیمت ثبت شده برای طلای ۱۸ عیار رقم ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان است. اما در زمان تدوین این گزارش قیمت این فلز گران‌بهای داخلی در حدود ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۲۰۰ تومان بود که در مقایسه با دیروز ۳۱ هزار تومان گران شده است.
 همچنین قیمت سکه امامی که روز گذشته با رشد ۱۰۰ هزارتومانی به ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود در بازار امروز بار دیگر اوج گرفت و به 29 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.
خبر مهمی که امروز در بازار طلا دست‌ به‌ دست شد در رابطه‌ با توقف ورود اطلاعات طلافروشان به سامانه جامع تجارت بود.
 شنیده‌ها حاکی از آن است که در تهران دررابطه‌ با موضوع صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی و موضوع مربوط به تبصره ماده ۱۸، پاساژهای فروردین، اردیبهشت، خرداد، حکیم هاشمی، مکاره و راسته‌بازار بزرگ و زرگرها، دالان کوچیک زرگرها و راسته صحاف‌ها تعطیل کرده‌اند.
 روابط‌عمومی اتحادیه طلا و جواهر مشهد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده باتوجه‌به برگزاری جلسه امروز مورخه ۱۴۰۲/۱۰/۵ در محل اتاق اصناف مشهد در خصوص ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت با حضور مسئولان محترم بازرسی صنعت و معدن در خصوص اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ (ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت) این موضوع جهت بررسی و پیگیری بیشتر فعلاً بااطلاع ثانوی متوقف گردید، لذا از همکاران عزیز صنفی خواهشمندیم نسبت به بازگشایی هرچه سریع‌تر واحدهای صنفی خود اقدام نمایند.
در چند روز گذشته صنف طلا و جواهر مشهد در اعتراض به ۲ موضوع مغازه‌های خود را تعطیل کردند. موضوع نخست صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی و دومین موضوع مربوط به تبصره ماده ۱۸ است که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونی وضع شده که مطابق آن تمام صنوف طلا و جواهر تمام موجودی خود را در سامانه ثبت کنند.
 فارغ از بازار طلا، قیمت دلار در معاملات پشت خطی دوشنبه در کف کانال ۵۰ هزار تومان معامله شد و در بازار امروز بین مرز ۴۹ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.
علاوه بر تهران، قیمت دلار در هرات هم امروز با گپ مثبت باز شد. نرخ دلار در این بازارروز گذشته با ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد و امروز با ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان فعالیت خود را شروع کرد و در نیمه ظهر با ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. در کنار بازار دلار، قیمت درهم امروز مسیر صعود را دنبال کرد و ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان بالا رفت و ظهر بر روی ۱۳ هزار و ۷۴۹ تومان قرار گرفت. روز گذشته نرخ حواله درهم با ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شده بود.
 در بازار رسمی هم قیمت دلار امروز، سه‌شنبه پنجم دی ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش جزئی ۵ تومانی در سطح ۴۲ هزار و ۹۳۶ تومان قرار گرفته است.
 به گزارش اقتصادنیوز، همچنین قیمت یورو با افزایش ۱۳۵ تومانی نسبت به‌روز گذشته معادل ۴۷ هزار و ۳۶۷ تومان اعلام شده است. در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۶۹۱ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به‌روز کاری گذشته کاهش جزئی داشته است. نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۹ هزار و ۴۳ تومان، ۴۳ هزار و ۷۳ تومان و ۱۰ هزار و ۶۳۱ تومان درج شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9966
اخبار مرتبط
نظرات شما