• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
هشدار زرد هواشناسی؛

احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در کرمان

اداره‌کل هواشناسی کرمان با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی به ماندگاری هوای سرد در برخی مناطق استان و احتمال وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی تاکید کرد...

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی کرمان، در اطلاعیه روز شنبه این اداره کل آمده است، از امروز تا صبح دوشنبه هوای سرد در شمال، مرکز و غرب استان پیش‌بینی می‌شود بنابراین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به ویژه در مناطق نیمه غربی کرمان دور از انتظار نیست.
طبق این هشدار هواشناسی، منطقه اثر این ناپایداری جوی شهرستان‌های زرند، شهربابک، انار، کوهبنان و ارتفاعات جیرفت خواهد بود.
در این اطلاعیه تنظیم دمای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، کنترل سیستم‌های گرمایشی، تهیه سوخت کافی، استفاده از روش‌های ممکن به منظور کاهش خسارت سرما در باغ ها و مزارع با مشورت کارشناسان کشاورزی، انتقال کندوها به مناطق گرمتر و کاهش فاصله بین کندوها برای کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی توصیه شده است.
پیش‌بینی باد و باران
همچنین طبق اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، از امروز تا روز دوشنبه در برخی مناطق مرکزی و نیمه شمالی، افزایش ابر، رگبارباران و وزش تندبادهای لحظه‌ای را خواهیم داشت که طی همین مدت برای مناطق جنوب شرقی و برخی مناطق شمال غربی استان کرمان وزش باد نسبتا شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می شود.
پیش‌بینی سیل در روزهای آینده
در این اطلاعیه تاکید شده، از اواخر وقت روز دوشنبه شاهد تقویت ناپایداری‌های جوی در سطح استان کرمان به صورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه ای خواهیم بود که بیشینه بارش‌ها از بعد از ظهر سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان است و با توجه به نوع و شدت بارش ها جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مستعد نیمه جنوبی محتمل است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10913
اخبار مرتبط
نظرات شما