• شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024

  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024
به میزبانی دانشگاه باهنر کرمان انجام شد؛

معرفی برگزیدگان جایزه معماری میرحیدر

بزرگداشت روز معمار و آیین دومین دوره اهدای جایزه معماری مهندس میرحیدر در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار و در پایان این مراسم از برگزیدگان دومین دوره اهدای جایزه مهندس میرحیدر با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد...

به‌پاس تجلیل از نیم‌قرن تلاش مؤثر شادروان مهندس سید محسن میرحیدر در زمینه معماری و خدمات ارزنده وی به جامعه مهندسی ایران، دومین دوره جایزه مهندس میرحیدر و بزرگداشت روز معمار در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
دکتر حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه بیان داشت: مراسم اهدای جوایز علمی در دانشگاه، علاوه بر تجلیل از برترین‌های علمی، آموزشی و پژوهشی معمولاً پاسداشت و یادبودی است از خدمات بزرگان و مفاخری که برای پیشرفت علمی و یا انجام خدمات ارزشمند به جامعه تلاش‌های فراوان انجام داده‌اند.اگر چه نام مهندس افضلی‌پور به‌واسطه نیت پاک و اهدای همه دارایی‌اش برای احداث دانشگاه در کرمان بلندآوازه گردیده است؛ ولی در کنار نام ایشان، نام‌های بزرگ دیگری ازجمله مهندس یوسف شریعت‌زاده و مهندس سید محسن میرحیدر نیز مطرح و ماندگار است.
وی افزود: شادروان مهندس سید محسن میرحیدر مردی جدی، متین و درستکار بود که رد دستان توانمندش را حالا حالا، بر بناهای رفیع این مرزوبوم از جمله دانشگاه ما می‌توان دید.
در ادامه دکتر اکبری فرد، گزارشی از روند شکل‌گیری جایزه معماری میرحیدر و حمایت مالی روانشاد مینو رجبی نیا از طریق اهدای همه اموال و دارایی‌شان از جمله منزل مسکونی در تهران و آپارتمانی در شهر کرمان برای تشویق دانشجویان برتر رشته معماری ارائه دادند و در پایان از بانو ژاله رجبی نیا خواهر روانشاد مینو رجبی نیا که در انجام وصیت ایشان نهایت همکاری و همراهی را با دانشگاه داشته‌اند، تقدیر و تشکر کرد.
دیگر سخنران این مراسم، دکتر محمدرضا صرفی، رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان ابراز کرد: پیام زندگی میرحیدر بزرگ‌منشی و انسان‌دوستی است و ما نیز با بهره‌گیری از شیوه زندگی آنان می‌توانیم راهشان را ادامه دهیم تا افضلی‌پور و میرحیدری دیگری را در این جامعه خلق کنیم.
رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه با تأکید بر شکوه خانواده میرحیدر افزود: این دوراندیشی سبب شد که این خانواده سال‌های زیادی از عمر خود را صرف آموزش ناشنوایان کردند و با دل و قلب خود عاشقانه برای کودکان ناشنوای این مرز و بوم تلاش کردند.
وی تصریح کرد: مینو رجبی نیا با ساده‌سازی بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب برای ناشنوایان قدم‌های بزرگی را برای جامعه ناشنوایان کشور برداشت و با این اقدام، تا ابد زنده خواهد بود و یادش در زندگی تمامی ما جاری و ساری خواهد بود.
ژاله رجبی نیا، خواهر مرحوم مینو رجبی نیا هم در این آیین گفت: مرحوم مینو رجبی نیا و همسر او شادروان مهندس سید محسن میرحیدر با برنامه‌های فرهنگی و عاطفی حتی بعد از اتمام معماری دانشگاه شهید باهنر کرمان همچنان پشتیبان این مرکز علمی بودند و این خانواده آن‌چنان برای این دانشگاه زحمت کشیدند که گویی دانشگاه، فرزند آنان بود.
خواهر مرحوم مینو رجبی نیا ادامه داد: اقداماتی که خانواده میرحیدر در اواخر عمر خود انجام دادند برای اعتلا و آینده فرزندان ماست و ما هم وظیفه داریم که راه آنان را ادامه دهیم و مطمئن هستم که این همبستگی به پیشرفت علمی خواهد رسید و مایه سرافرازی این دانشگاه و کشور خواهند شد.
ژاله رجبی نیا در آخر افزود: امیدوارم اساتید و دانشجویان فرهیخته، راه این افراد را ادامه دهند و جوانانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند، تجربیات و انداخته‌های خود را برای ترقی و رشد ایران به کار گرفته و در نهایت به مردم ایران خدمت نمایند.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان،در پایان این مراسم از برگزیدگان دومین دوره اهدای جایزه مهندس میرحیدر، یوسف هدایتی دانشجوی مقطع کاردانی مهندسی معماری مجتمع آموزش عالی معدن زرند، ریحانه سادات احمدی موسوی دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی معماری، فاطمه کاظمی دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی معماری، عاطفه رئیسی دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد مهندسی معماری دانشکده هنر و معماری صبا با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد.
لازم به ذکر است؛ جایزه معماری میرحیدر به‌صورت سالانه، در سه مقطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد) به دانشجویان برتر رشته معماری دانشگاه شهید باهنر کرمان که واجد شرایط آیین‌نامه هستند، اهدا می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10994
اخبار مرتبط
نظرات شما