• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
فعالیت سامانه بارشی مونسون در استان؛

آخرین وضعیت بارندگی‌ها استان کرمان

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: در سه روز آینده در کل استان بارش باران داریم.میترا یاوری درباره آخرین وضعیت جوی استان کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فهرج ۱.۲ میلیمتر و میانده جیرفت ۱۰ میلیمتر بارندگی داشته‌اند.

به گفته او، اوج بارش‌ها در استان کرمان در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری است.
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تاکید کرد: در سه روز آینده در کل استان بارش باران داریم.
او می‌افزاید: امروز سه‌شنبه(۴مرداد) بیشترین بارش‌ها در جنوب و جنوب غرب استان و در روز چهارشنبه حداکثر بارش‌ها در نیمه غربی و نیمه جنوبی استان و روز پنجشنبه کل استان در حد هشدار است و روز جمعه جنوب و جنوب غرب استان از این سامانه بیشترین سهم را خواهند داشت.

طبق اعلام یاوری، صبح امروز لاله‌زار با ۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه و روز گذشته شهداد با ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان بوده‌اند ضمن آنکه دمای صبح امروز شهر کرمان ۲۵ درجه سانتیگراد بود و در گرم‌ترین ساعات به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
او در ادامه سخنانش اظهار کرد: عصر امروز در برخی از مناطق شمالی و جنوب غربی استان وزش تندبادهای لحظه‌ای دور از انتظار نیست.
همچنین در پی ورود سامانه بارشی مونسون به استان کرمان، مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان درباره آخرین وضعیت استان به ایسنا می‌گوید: از روز گذشته در جنوب استان شاهد بارش تگرک، باران و طوفان بودیم.
به گفته او، در پی این بارش‌ها، چند راه روستایی در شهرستان‌های قلعه‌گنج و جیرفت به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده و تگرک نیز به باغات و مزارع خسارت جزئی وارد کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان می‌افزاید: راه فرعی رمشک به قلعه‌گنج نیز مسدود است.
طبق اعلام او، در حال حاضر فقط ارتباط تلفنی منطقه مارز قطع است و گزارشی مبنی بر قطعی آب و برق در جنوب استان نداشته‌ایم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4616
اخبار مرتبط
نظرات شما