• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
وعده شهرداری برای اصلاح پایانه مسافربری عملیاتی نشد

ناوگان جاده ای کرمان نیازمند نوسازی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: شهرداری کرمان قول اصلاح پایانه مسافری را داده بود اما این وعده تاکنون عملیاتی نشده است...

احسان عراقی زاده روز یکشنبه در نشست خبری افزود: باوجود ورود دادستانی و اینکه ما اعلام آمادگی برای همکاری داشتیم، هنوز حرکتی از سوی شهرداری برای رفع مشکلات این پایانه ندیده ایم.
وی اظهار داشت: باید تمهیدات لازم برای سفرهای مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پایانه مسافربری کرمان اندیشیده شود اما همچنان بسیاری از مسافران از وضعیت پایانه کرمان نارضایتی دارند و رسیدگی به آن در وظیفه شهرداری است.
عراقی زاده با اعلام آمادگی در خصوص جابجایی زوار شهید سلیمانی در مراسم سومین سالگرد این شهید تاکید کرد: در حالی که ویترین شهر کرمان پایانه مسافربری است، وضعیت خدمات بهداشتی، محوطه فضای سبز و نظافت این پایانه در شأن این استان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام نیست.
زیرساخت های سیستم واحد اعلام بار مجازی در کرمان فراهم شد
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع سیستم واحد اعلام بار مجازی در شهرستان ها گفت: سیستم اعلام بار، نوبت دهی و صدور بارنامه را در یک نرم افزار جمع کردیم و تمامی شرکت ها در این نرم افزار، واحد شدند و با اجرای این طرح دیگر کسی دسترسی به نرخ کرایه‌ها ندارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: این سیستم برنامه ریزی شده اما هنوز اجرایی نشده است.
وی ابراز داشت: کارخانه ها و معادن استان کرمان در این نرم افزار ثبت می شوند و زیرساخت های تمامی استان آماده اجرای آن شده و این سیستم شفاف سازی برای نرخ کرایه و کسورات قانونی آن را انجام می دهد و سپس واریز به حساب رانندگان براساس نرم افزار انجام می شود.
ساماندهی مجازی وضعیت نابسامان سواری کرایه
عراقی زاده گفت: وضعیت سواری کرایه استان کرمان نابسامان بود و شفافیت لازم را نداشت لذا سیستمی آزمایشی را آغاز می کنیم که مثل نرم افزارهای تاکسی اینترنتی؛ مسافر را از درب منزل سوار کرده و در مقصد پیاده می کند.
وی با بیان اینکه کارت هوشمند را ساماندهی کردیم عنوان کرد: رانندگان از طریق درگاه الکترونیکی می توانند کارت خود را تمدید کنند. در پایش حمل و نقل مسافر و در پایانه مسافربری کارهایی در کرمان انجام دادیم که در کل استان گسترش می یابد.
۱۰۵ نقطه حادثه خیز کرمان رفع نقص شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: این استان طی ۲سال گذشته رتبه نخست رفع نقاط حادثه خیز کشور را در سالنامه آماری کشور به خود اختصاص داده و سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۲ نقطه حادثه خیز استان کرمان رفع شد و ۱۰۵ نقطه را طی یک سال گذشته اصلاح کردیم.
وی اضافه کرد: کارهای خوبی در روکش آسفالت حفاظتی و گرم در سال ۱۴۰۰ انجام شده و در خط کشی ها رتبه نخست کشور بودیم که در سال ۱۴۰۰ نزدیک ۴۵ درصد افزایش خط کشی محورهای ارتباطی استان کرمان انجام شد.
عراقی زاده افزود: نصب تابلوها ۱۱ درصد و روکش گرم محورهای ارتباطی استان کرمان ۴۰ درصد افزایش داشته است و روکش آسفالت که ۱۰ کیلومتر در سال گذشته داشتیم، امسال ۳۴۰ کیلومتر هدف گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه ۳۷ میلیون تن از مبدا کرمان حمل و نقل شد گفت: در این زمینه امسال از رتبه هفتم به سوم کشور رسیدیم.
وی یادآور شد: حمل مسافر از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر امسال به بیش از هفت میلیون نفر رسیده و سفرهای جاده ای استان کرمان ۱۳ درصد افزایش یافت.
ناوگان جاده ای کرمان نیازمند نوسازی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان همچنین می گوید که عمر ناوگان حمل و نقل مسافر کرمان کم کم افزایش می یابد و باید فکری اساسی برای آن بشود.
وی خاطرنشان کرد: هنوز وضعیت ناوگان حمل و نقل استان کرمان قابل تامل است اما بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور زمینی انجام می شود لذا باید فکری برای این حوزه بشود.
وی افزود: امسال وام‌های تبصره ۱۸ به رانندگان پرداخت شد که برای تعمیر و نگهداری ناوگان جاده ای بود و این ناوگان همچنان نیازمند نوسازی است.
آموزش سالانه ۴۷۰۰ راننده
عراقی زاده همچنین با بیان اینکه استان کرمان ۱۸ هزار راننده کالا و پنج هزار مسافر دارد گفت: آموزش برای ما بسیار مهم است و در این زمینه سه گروه آموزشی داریم که سالانه بیش از چهار هزار و ۷۰۰ راننده را آموزش می دهیم.
وی ابراز داشت: آموزش پنجگانه و مدارس حاشیه راهها بیشتر در روستاها انجام می شود زیرا کشته های راههای روستایی در حال پیشی گرفتن از راه های اصلی است و ضرورت ارتقای آموزش ها در این حوزه وجود دارد.
وی افزود: ضمن آنکه سالانه آموزش ۵۰ مدرسه حاشیه راه‌ها را براساس اعتبارات آموزشی راهداری انجام می دهیم و اقلام کیف و کلاه ایمنی نیز در این کلاس ها اهدا می شود.
افزایش ۱۱۰۰ درصدی قراردادهای ساخت راه روستایی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: سال گذشته هفت قرارداد احداث راه روستایی منعقد کردیم که این آمار امسال به ۸۴ قرارداد رسیده لذا قراردادهای ساخت راه روستایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به راه اندازی پروژه جهاد ساخت راه روستایی تصریح کرد: میزان آسفالت راه روستایی امسال به ۱۵۰ کیلومتر رسیده و ۳۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
ضرورت ساخت ۱۰ المان در مجتمع خدمات رفاهی
عراقی زاده یادآور شد: دیگر دنبال تعداد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی نیستیم زیرا براساس قانون دیگر جایی برای احداث مجتمع جدید نداریم.
وی افزود: مجتمع خدمات رفاهی ۱۰ آلمان دارد اما برخی از این جایگاه ها در استان کرمان فقط جایگاه سوخت به خاطر درآمدزایی ساخته اند که امسال تاکید بر تکمیل آنها داشتیم.
وی با بیان اینکه فشارها در این حوزه بسیار زیاد است اما ما مقاومت کردیم عنوان کرد: مجتمع های خدمات رفاهی تا این المان ها را نسازند، پروانه‌ بهره برداری دریافت نمی کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: این سازمان برای آسفالت دسترسی ورودی هر مجتمع ۹۵۰ میلیون تومان پرداخت کرده است و جلسات متفاوتی برای آنها گذاشتیم.
خسارت ۲۳۰۰ میلیارد تومانی سیل امسال به راه ها
وی با اشاره به خسارت سیل گفت: کسی گمان نمی کرد که مردادماه امسال در شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک سیل اتفاق بیفتد لذا کشاورزان تمام دهانه های پل را بسته و تا کنار جاده‌ها پسته کاشته بودند.
عراقی زاده ابراز داشت: سیل بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ میزان ۱۳۰ میلیارد تومان و سیل مرداد ماه امسال ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان کرمان وارد کرد و به علت گرانی قیر اکنون هزینه مورد نیاز برای آسفالت راه روستایی به میزان هر کیلومتر ۲ میلیارد تومان است و ساخت جاده ها در شرایط فعلی بسیار سخت است.
وی ادامه داد: پل توکل آباد ریگان در بهمن ۱۴۰۰ تخریب و با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان بازسازی شد و امسال پل کیسکان را بازسازی می شود و علت تخریب این پل، درختان گردویی است که آب را به دور پل هدایت می کند و موجب تخلیه مصالح آن می شود و حتی نتوانستیم حکم قطع درختان را بگیریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: معادن شن و ماسه نیز مسیر آب را به هم زده و پل ها تخریب می کند و برنامه احداث پل بهرمان و کوثرریز را داشتیم و تقویت پل ها در استان کرمان در حال انجام است.
وی عنوان کرد: ۳۱۱ دستگاه پل استان کرمان به صورت امانی در حال بازسازی است و اصلاح یک هزار و ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی، اصلاح رویه آسفالت ۳۰۰ کیلومتر مراحل اجرایی را می گذراند، ضمن آنکه ۳۰ میلیارد تومان خسارت ماشین آلات در سیل داشتیم که برخی از قطعات آنها کمیاب است.
باند سرقت تابلوها و نیاز به اعتبار خط کشی
عراقی زاده با بیان اینکه خط کشی محورهای ارتباطی هر ۹ ماه یکبار بررسی می شود گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی فرعی و روستایی داریم که اعتبار برای خط کشی آن وجود ندارد. ضمن آنکه هزینه شست و شوی خط به قیمت خط کشی می رسد.
وی با اشاره به نوشتن چندین نامه به شورای تامین برای سرقت تابلوها نیز تصریح کرد: اتباع خارجی عمدتا به صورت باند این تابلوها را سرقت می کنند.
پیمانکار محور قدرودخانه رابر - ارزوییه خلع می شود
عراقی زاده در پاسخ به اینکه علت تاخیر در ساخت محور منطقه محروم قدرودخانه رابر - ارزوییه چیست؟ گفت: سه پیمانکار برای این پروژه گرفتیم که هیچ کدام کار نکردند لذا پیمانکار جدید گرفتیم.
به گزارش ایرنا، وی افزود: این شرکت نیز سه کیلومتر کار کرد که در حال خلع ید است و وضعیت کار در این پروژه خیلی خراب است و مردم شاکی از اجرای آن هستند.
وی بیان کرد: پس از خلع پیمانکار ۲۰ کیلومتر از این محور به مناقصه می رود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5894
اخبار مرتبط
نظرات شما