• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد

رشد صادرات تعاونی‌های کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در سال گذشته برای حمایت از تعاونی‌ها حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم. امسال نیز یک چهارم کل تسهیلات تبصره ۱۸ استان مربوط به تعاونی هاست...

مجتبی مصباح در نشست خبری به مناسبت هفته دولت و تعاون اظهار کرد: "تعاون حکمرانی مردم" شعار امسال هفته تعاون استاو در ادامه سخنانش بیان کرد: در سال گذشته استان کرمان در حوزه اشتغال موفق عمل کرده است. در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۷ هزار شغل ایجاد شد و در سطح ملی از استان کرمان در این خصوص تقدیر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با یادآوری ۳.۱ درصد کاهش نرخ بیکاری استان کرمان در سال گذشته، در ادامه از زمان اخذ مجوز طی یک تا دو هفته در راستای تسهیل فضای کسب و کار سخن گفت و عنوان کرد:  در سال ۱۴۰۰، هشت مرکز کارآفرینی داشتیم که اکنون به ۱۷ مورد رسیده و برای رونق کارآفرینی مراکزی مانند کافه کارآفرینی، مرکز شتابدهی، فضای اشتراکی، کانون کارآفرینان استان و ... را تاسیس کردیم.
او با اشاره به درخشش استان کرمان در حوزه کارآفرینان برتر اظهار کرد: در برخی از شهرها با کمبود نیروی کار مواجه هستیم و اکنون کارخانجات خودروسازی شرق استان کرمان درخواست نیروی فنی و ماهر دارد.
مصباح تصریح کرد: با راه‌اندازی معدن مس درآلو دیگر بیکاری در رابر و بردسیر حاد نخواهد بود و تا زمانی عقب ماندگی‌ها جبران نشود و نرخ بیکاری به کمتر از سه درصد نرسد، رشد اشتغال برای مردم ملموس نخواهد بود.
او از کاهش حوادث کار و همچنین فوتی‌های ناشی از حوادث کار خبر داد و اظهار کرد: میانگین مدت رسیدگی به شکایات به ۴۲ روز کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که هیات ورزش کارگری استان رتبه اول کشور را کسب کرده، عنوان کرد: فضاهای ورزشی مختص کارگران در حال تکمیل شدن هستند.
او با اشاره به کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: ۴۲۰۹ فروشگاه خرد و زنجیره‌ای در سطح استان فعال شده و ۹۰ هزار و ۱۳۰ خانوار از کالابرگ در استان کرمان استفاده کرده‌اند. در این طرح ملّی یارانه افراد به شرط استفاده ۵۰ درصدی از کالابرگ الکترونیک حداقل به میزان ۳۰ درصد به‌صورت اعتباری افزایش یافته است و در شبکه ملی اعتبار (شما) همه فروشگاه‌های مجهز به طرح کالابرگ الکترونیکی در آن مشخص است.
مصباح با بیان اینکه پنج درصد تعاونی‌های فعال کشور در استان کرمان است، تصریح کرد: ۵۴۸۵ تعاونی در استان وجود دارد که آنها ۷۴ هزار و ۵۶۷ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.
او بیان کرد: استان کرمان بالاترین رشد صادرات تعاونی‌ها در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ در کشور را داشته و از نظر حجم تعاونی‌ها کرمان در جایگاه سوم قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: در سال گذشته برای حمایت از تعاونی‌ها حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم. امسال نیز یک چهارم کل تسهیلات استان مربوط به تعاونی‌هاست و تعاونی‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
او با اشاره به انعقاد تفاهمنامه استانداری و وزارت کار در خصوص کهکشان تعاون در زمینه صنایع دستی ابراز امیدواری کرد کرمان در حوزه صنایع دستی بدرخشد.
به گزارش ایسنا،مصباح با بیان این مطلب که بیشترین تعاونی‌های استان در حوزه کشاورزی هستند، در پایان اظهار کرد: تسهیلات کم‌بهره در بانک رسالت در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد.
او با اشاره به فرهنگ کار در استان کرمان عنوان کرد: کمیته مهارت در ماه گذشته با حضور همه ارگان‌های متولی آموزش تشکیل شد و همه صنایع و شرکت‌های موثر استان در جلسات آن دعوت شده و تخصص‌های مورد نیازشان احصا تا آموزش‌ها به سمت نیاز بازار کار استان سوق داده شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8466
اخبار مرتبط
نظرات شما