• یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024

  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024
تحلیل کوین تلگراف؛

چرا اتریوم از سطح 2 هزار دلار فراتر نمی‌رود؟

با وجود اینکه قیمت اتریوم در سال 2023 با افزایش خوبی همراه بوده، اما این قیمت نتوانسته از 2 هزار دلار فراتر برود؛ دلایل این اتفاق چیست؟...

قیمت اتریوم در سال 2023 حدود 35 درصد افزایش یافته است، اما فراتر رفتن قیمت این رمزارز به بیش از سطح 2 هزار دلار، چندین بار با شکست مواجه شده است.
کوین تلگراف، سه دلیل احتمالی را که باعث شده قیمت اتریوم برای ورود به سطح 2 هزار دلار با مشکل روبه‌رو شود، مورد بررسی قرار داده است.
پیروی از خط فیبوناچی
ناتوانی اتریوم برای عبور از سطح 2 هزار دلار در سال 2023 شبیه به روند این رمزارز در سال 2018-2019 است که اتریوم نمی‌توانست از سطح 425 دلار عبور کند.
در سال‌های 2018-2019، خط فیبوناچی نزدیک به 425 دلار بود و در محدود کردن تلاش‌ها برای بازیابی قیمت اتریوم نقش اساسی داشت. در سال 2023، همین خط نزدیک به 2 هزار دلار است که باعث شده فروش اتریوم در این محدوده باقی بماند و قیمت این رمزارز یک روند صعودی را دنبال نکند.
اصلاح فیبوناچی یک ابزار تحلیل تکنیکال مهم در معاملات ارزهای دیجیتال است که از درصدها و خطوط افقی برای شناسایی نقاط حمایتی و مقاومتی مهم در طول یک روند صعودی یا نزولی استفاده می‌کند.
دلار و بیت‌کوین قوی‌تر
تقویت دلار آمریکا در ماه‌های اخیر تقاضا برای اتریوم را کاهش داده است و در نتیجه توانایی این رمزارز برای عبور از 2 هزار دلار کاهش یافته است.
در همین حال، اتریوم در سال 2023 به دلیل هیاهوی مرتبط با «صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای»، تا حد زیادی در برابر بیت‌کوین عملکرد ضعیفی داشته است. صندوق قابل معامله نوعی از صندوق سرمایه‌گذاری است که در بورس معامله می‌شود.
علاوه بر این، سرمایه خالص صندوق‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با اتریوم تا کنون ۱۱۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است. در مقابل، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین در مدت مشابه 168 میلیون دلار جذب کرده‌اند.
کاهش فعالیت شبکه اتریوم
ارزش کل قفل‌شده مربوط به اتریوم در سال 2023 از 18/41 میلیون اتریوم به 12/79 میلیون اتریوم کاهش یافته است. همانطور که تحلیل‌گران بانک «جی پی مورگان چیس» اخیرا هشدار داده‌اند، این نشان‌دهنده کاهش در دسترس بودن سرمایه‌ها است که منجر به بازدهی کمتر برای سرمایه‌گذاران می‌شود.
ارزش کل‌قفل شده (TVL) یک نشانگر کلیدی برای اندازه‌گیری اعتماد و جذب سرمایه در یک پروتکل دیفای (DEFI) است و به عنوان یک معیار برای مقایسه عملکرد و رشد پروژه‌های دیفای به کار می‌رود. دیفای یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های بلاکچین است که برای ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز، بدون واسطه‌های مالی و بدون نیاز به دسترسی به سیستم‌های مالی مرکزی، استفاده می‌شود.
به گزارش اکوایران،همچنین میزان صندوق قابل معامله و کیف پول‌های فعال اتریوم در یک ماه گذشته به ترتیب 30 درصد و 16/5 درصد کاهش یافته است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8938
اخبار مرتبط
نظرات شما