• شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024

  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024
چهارمین هاوینگ بیت‌کوین؛

قیمت‌ها تا کجا بالا می‌رود؟

با استخراج هشتصد و چهل هزارمین بلوک بیت‌کوین، این ارز دیجیتال با موفقیت چهارمین چرخه هاوینگ خود را پشت سر گذاشت و اکنون معامله‌گران ارزهای دیجیتال در انتظار هستند تا ببینند قیمت بیت‌کوین تا چه اندازه بالا خواهد رفت...

به نوشته کوین تلگراف، به دنبال استخراج این بلوک بیت‌کوین، پاداش استخراج بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بار دیگر به نصف کاهش پیدا کرده است.
با این اتفاق، علاقه‌مندان به بازار کریپتو بی‌صبرانه منتظر این هستند تا ببینند قیمت بیت‌کوین چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در این میان برخی پیش‌بینی کرده‌اند قیمت این ارز دیجیتال ممکن است به ۲۵۰ هزار دلار نیز جهش پیدا کند.
به دنبال چهارمین رویداد هاوینگ، ماینرهای بیت‌کوین از این پس به ازای هر بلوک استخراج‌شده، ۳/۱۲۵ بیت‌کوین پاداش می‌گیرند که کمتر از پاداش پیشین معادل ۶/۲۵ بیت‌کوین است.
هاوینگ یک فرآیند برنامه‌ریزی شده در پروتکل بیت‌کوین است که پس از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلوک رخ می‌دهد و این فرآیند تقریبا هر چهار سال یک‌بار تکرار می‌شود.
سه رویداد پیشین هاوینگ در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ داد که همگی باعث کاهش قابل توجه پاداش استخراج بیت‌کوین به مرور زمان شده‌اند‌. نخستین هاوینگ بیت‌کوین در سال ۲۰۱۲ رخ داد و پس از آن پاداش استخراج هر بلوک از ۵۰ به ۲۵ بیت‌کوین کاهش پیدا کرد.
این مکانیسم توسط بنیان‌گذار ناشناس بیت‌کوین موسوم به ساتوشی ناکاموتو در کد این رمزارز قرار داده شده است.
به گزارش اکوایران،با نصف کردن پاداش‌های استخراج، این فرآیند به‌طور موثر سرعت ایجاد بیت‌کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد. این سیستم تقریبا تا سال 2140 میلادی ادامه می‌یابد و در آن زمان تمام بیت‌کوین‌ها استخراج خواهند شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10977
اخبار مرتبط
نظرات شما