• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
استاندار کرمان در رفسنجان وعده داد؛

پیگیری تأسیس صندوق ملی پسته

محمدمهدی فداکار در سفر به رفسنجان‌ در پاسخ به مطالبات جمعی از صنعتگران و کشاورزان، از حذف تعهد ارزی در برنامه هفتم توسعه برای محصولات کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: طبق مصوبه شورای تأمین، شرکت‌های معدنی ملزم شده‌اند محصولات مورد نیاز خود را در صورت موجود بودن در بازار استان از بیرون خریداری نکنند...

وی در پاسخ به مطالبات صنعتگران و کشاورزان پیرامون وجود مشکلات مالیاتی و قانونی، چاه موتورهای کشاورزی و سوخت، خواستار ارائه مستندات و گزارش کارشناسانه شفاف شد و افزود: موارد مالیاتی خاص که در اختیار استان باشد و منع قانونی نداشته باشد، پیگیری می‌کنیم.
استاندار کرمان در پاسخ به درخواست برخی کشاورزان مبنی بر تشکیل صندوق ملی پسته، تصریح کرد: موضوع را از طریق معاون هماهنگی امور اقتصادی پیگیری می‌کنیم تا با مشارکت شرکت‌ها صندوق ملی پسته راه‌اندازی شود.
حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با تشکر از استاندار کرمان و فرماندار رفسنجان به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای دیدار با صنعتگران و کشاورزان، گفت: یکی از زمینه‌ها و بسترهای جهش اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم افزایش تولید است.
وی یکی از سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی را تلاش برای رفع موانع تولید بیان کرد و افزود: دولت از هیچ تلاشی برای شناسایی و رفع موانع تولید دریغ نمی‌کند.
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به احیا و فعال شدن بالغ بر 7 هزار واحد تولیدی در دولت سیزدهم، تصریح کرد: دولت برای رفع مشکلات بخش‌های تولیدی عزم جدی دارد و تلاش می‌کند، اما بعضی از مشکلات از اختیار دولت خارج است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از موانع در جلسات سران سه قوه مطرح و رفع می‌شود، به موضوع تعلیق کارت‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: برخی صادرکننده‌ها از کارت‌های اجاره‌ای یا اتباع بیگانه استفاده می‌کنند که تبعاتی دارد و باید به زودی برای مقابله با این فساد اقدام شود.
حجت الاسلام درویشیان با اشاره به مطالبه صنعتگران و کشاورزان مبنی بر ضعیف بودن گردش مالی در شهرستان، ادامه داد: شرکت‌های استان به غیر آنها که ملی هستند، الزام قانونی دارند که حساب‌های بانکی‌شان داخل استان باشد.
وی خواستار ارائه مستندات و گزارش موانع پیش روی صنعتگران و کشاورزان شد و با اشاره به موضوع کمبود آب و تعادل بخشی در سفر رئیس جمهور به کرمان و رفسنجان، از پیگیری موارد از طریق وزارت نیرو خبر داد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10454
اخبار مرتبط
نظرات شما