• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
وضعیت ذخایر آبی اندکی بهبود یافت؛

ذخیره سدهای کرمان؛ ۳۰ درصد کمتر از سال قبل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با تشریح میزان ورودی آب سدهای استان طی بارش‌های چندروز اخیر که برخی از آنها رشد چهاربرابری داشته، می‌گوید: اما در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ذخیره سدها ۳۰ درصد کمتر است...

بارش باران در روزهای اخیر وضعیت ذخایر آبی استان کرمان را اندکی بهبود بخشیده به گونه‌ای که مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در نشست شورای اداری این استان طی روز دوشنبه گفت: در بارش‌های ۲روز اخیر ورودی آب به سد شهید سلیمانی شهر بافت چهار برابر شده است.
فروردین امسال بود که آژیر قرمز سدهای کرمان با کاهش ۱۹ درصدی ذخیره آب بلند شد و بعضی‌ها خوشبین بودند این کمبودها با بارش‌های تابستانه و پاییزی امسال جبران شود که البته جبران نشد و پاییز بسیار کم بارشی را پشت سر گذاشتیم تا اینکه زمستان هم شروع شد و دی و بهمن هم بارش خوبی نداشتیم؛ همه ناامید بودند و از روزهای سخت بهار و تابستان می‌گویند.
مسئولان استان هم کاهش آب سدها را از پیامدهای تاثیرگذار این خشکسالی بر می‌شمردند و بر لزوم بازنگری بر مصارف کشاورزی آب تاکید می‌کردند. اما در آستانه سال جدید امید دوباره رویید و خدا خواست و آسمان باریدن گرفت تا اینکه طی ۲ روز اخیر میزان بارش های خوبی را در قالب باران و برف در نقاط مختلف استان شاهد هستیم.
بارش‌های پنجم و ششم اسفند در یک سال اخیر برای استان بی‌سابقه قلمداد می شود و علاوه بر خوشحالی مردم، تکانی هم به ذخایر آب استان داده به گونه ای که مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به این موضوع در نشست شورای اداری روز دوشنبه با اشاره به اینکه در بارش‌های ۲روز اخیر ورودی آب به سد شهید سلیمانی شهر بافت چهار برابر شده است، افزود: میزان بارش‌های استان کرمان تا پیش از بارش‌های اخیر ۲۲ میلیمتر بوده و اکنون به ۴۰ میلیمتر رسیده است.
به گزارش ایرنا، حمید علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در سد نسا در شهرستان بم نیز با بارش‌های اخیر یک و نیم میلیون مترمکعب ورودی داشتیم، تاکید کرد: در چند نقطه مانند بم، رودخانه شور و قدرونی راور نیز سیلاب داشتیم که البته این سیلاب‌ها، خسارتی نداشت.
وی با اشاره به اینکه با توجه به پیش‌بینی بارندگی از روز چهارشنبه هفته جاری، دستگاه‌ها در حال آماده باش هستند، خاطرنشان کرد: هم اینک ذخیره سدهای استان کرمان ۲۱ درصد است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش دارد که امید داریم با این بارندگی‌ها وضعیت بهتر شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10653
اخبار مرتبط
نظرات شما