• جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024

  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024
پیامد بارش های اخیر؛

خسارت ۸۲ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی جیرفت

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خسارت ناشی از بارش های اخیر و سیلاب ها را به بخش کشاورزی در این شهرستان بیش، از ۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد که رقم قابل توجهی است...

محمد حسن رئیسی با اشاره به میزان خسارت ناشی از بارش های اخیر به بخش کشاورزی گفت:بر اساس بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان از روستاهای حوزه مراکز جهادکشاورزی هوکرد، هلیل و رضوان‌ برآورد اولیه خسارات ناشی از سیلاب نزولات جوی در روزهای پایانی فروردین ماه در حوزه رضوان خسارات وارده به محصولات زراعی و سبزیجات برگی ۲۵ میلیارد و ۹۱۱میلیون تومان و خسارات وارده به کانال‌های بتونی و خاکی و خطوط انتقال آب یک میلیارد و ۴۱۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان بوده است.
وی خسارت به مزارع سیب زمینی و پیاز بهاره را بیش از ۵۳ میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: در حوزه مرکز خدمات هلیل خسارات وارده به مزارع محصولات زراعی نظیر سیب و پیاز بهاره و گوجه‌ و غیره ۵۳ میلیارد و ۶۱۰میلیون تومان برآورد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از برآورد خسارات به قنوات نیز ابراز نگرانی کرد و اظهار کرد: تاکنون گزارش خسارت به ۳ قنات گناو، احمدآباد و مارمرد به میزان یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برآورد شده است که برای کشاورزان مشکلاتی به همراه خواهد داشت .
به گزارش ایسنا،رئیسی بیشترین میزان خسارت را به مزارع پیاز در بخش های مختلف شهرستان جیرفت دانست و گفت: مبلغ ۵۲۲ میلیون تومان خسارت به مزارع پیاز و گوجه و نشا پیاز در حوزه مرکز خدمات حسین آباد بخش اسماعیلی ،در اثر بارندگی‌های اخیر وارد شده است .
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10991
اخبار مرتبط
نظرات شما