• شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024

  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024
دبیر همایش کرمان آیدکس عنوان کرد؛

بازنمایی اقتصاد استان در «کرمان آیدکس»

دبیر دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان گفت: همایش «کرمان آیدکس» با ۲۲ پنل تخصصی در دو بخش استانی و ملی، درصدد است تا ضمن معرفی بهتر کرمان، تصویر روشن تری از ظرفیت های استان در عرصه های مختلف ارایه نماید...

علی نقوی در نشست خبری با اشاره به مزیت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری کرمان افزود: استان هیچ وقت متناسب با پتانسیل‌هایش توسعه پیدا نکرده و این رویداد تلاش دارد به سرمایه‌گذارانی که مایل هستند در استان سرمایه گذاری کنند، تصویر بهتری ارائه دهد.
نقوی بیان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در این رویداد ارائه می‌شود و نمایشگاه جانبی نیز مورد استقبال قرار گرفته و شرکت‌های بزرگ و شناخته شده‌ای حضور خواهند داشت.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور زیربنایی اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: در این رویداد فضایی برای صنایع کوچک که نیازمند جذب سرمایه هستند، در نظر گرفته شده و شانس تامین مالی برای آنها وجود دارد.
وی اظهار کرد: ویژگی مهم دیگر این رویداد برپایی غرفه صندوق توسعه ملی و سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران است و کارشناسان این نهاد مالی، آموزش، پرسش و پاسخ با فعالان اقتصادی خواهند داشت تا از ظرفیت مالی برای توسعه بنگاه‌ها استفاده کنند.
نقوی گفت: قرار است گفت و گوی ملی برای توسعه سرمایه‌گذاری در کشور شکل بگیرد و این بُعد مهم رویداد است و جمع مهمی از بخش خصوصی کشور حضور خواهند یافت و میزبان نمایندگانی از کشورهای مختلف و سفیران خواهیم بود.
دبیر دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان با اشاره به حضور جمعی از نخبگان کرمانی در این رویداد، اظهار کرد: از بخش خصوصی و دولتی، معاون رئیس جمهور، وزرای اقتصاد، صمت، نیرو و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارج در این رویداد حضور خواهند داشت و تلاش بر این است خروجی پنل‌های تخصصی، راه‌حل‌های قابل دسترس و اجرا برای توسعه کشور باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: سرعت شکل گیری کسب و کارها در کرمان نسبت به سایر استان‌ها کندتر است و قصد  داریم این دیدگاه را تغییر بدهیم و اراده جدی در مدیریت استان و اتاق بازرگانی بر این است دیدگاه بهتری نسبت به کرمان برای سرمایه‌گذاران در داخل و خارج از کشور نمایش بدهیم.
نقوی گفت: کمبود آب، تامین مالی، کشاورزی مدرن، مس، فولاد، گردشگری و انرژی‌های تجدیدپذیر از مسائل مهم استان کرمان است که در پنل‌های تخصصی به آن پرداخته خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11107
اخبار مرتبط
نظرات شما