• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
۵۰ چاه پر مصرف و ۱۰۳ چاه بدمصرف زیر نظر گرفته شد؛

اخطار به مالکان چاه‌های کشاورزی عنبرآباد

فرماندار عنبرآباد گفت: چاه‌هایی پر مصرف محسوب می‌شوند که میزان برق مصرفی آنها از ۱.۷ بیشتر باشد که در حال حاضر در شهرستان عنبرآباد ۵۰ حلقه چاه پر مصرف و ۱۰۳ حلقه چاه بدمصرف هستند که باید مصرف خود را به حد مجاز برسانند...

یزدان افشاری پور از اجرای شیوه‌نامه آب و برق به منظور حفاظت از منابع آبی کشور خبر داد که ستاد مشترکی در این راستا تشکیل شده و گفت: کشاورزان براساس میزان مصرفی که در پروانه حفر چاه به آنها داده شده می‌توانند برق مصرف کنند و در غیر اینصورت برق آنها قطع خواهد شد.
وی چاه‌هایی را پر مصرف دانست که میزان برق مصرفی آنها از ۱.۷ بیشتر باشد و افزود: در حال حاضر در شهرستان عنبرآباد ۵۰ حلقه چاه پر مصرف و ۱۰۳ حلقه چاه هم بد مصرف هستند که باید مصرف خود را به حد مجاز برسانند.
افشاری پور از اصلاح روند مصرف با همکاری کشاورزان خبر داد و افزود: به کشاورزان پرمصرف در مرحله اول اخطار داده می‌شود تا ظرف یک ماه الگوی مصرف برق مزارع خود را کاهش دهند.
فرماندار عنبرآباد با بیان اینکه با بحران آب مواجه هستیم، اظهار کرد: همه ما باید به نوبه خود در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم وگرنه با تنش‌های جدی در فصل تابستان روبرو خواهیم شد.
وی آگاهی بخشی در حوزه مصرف بهینه حامل‌های انرژی را امری ضروری دانست و گفت: یکی از راه‌های آگاهی بخشی به مردم، اطلاع رسانی در سطح شهر و روستاها با نصب پارچه نوشته و دیگر روش‌های مرسوم است که باید جدی گرفته شود.
افشاری پور استفاده از ظرفیت فضای مجازی را با تولید محتواهای تخصصی مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: همچنین باید محتواهایی با موضوع مصرف بهینه آب و برق تولید و در فضای مجازی منتشر کرد.
به گزارش ایسنا،فرماندار عنبرآباد با اشاره به این که آگاهی بخشی قوانین بر زندگی مردم تاثیرگذار خواهد بود، گفت: مردم باید بدانند که در آستانه بحران آب قرار داریم و مصرف بی رویه ما را با بحران مواجه خواهد کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10207
اخبار مرتبط
نظرات شما