• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
از سطح ۳۰ هکتار مزارع؛

برداشت گل کلم در عنبرآباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: برداشت گل کلم از سطح ۳۰ هکتار مزارع شهرستان عنبرآباد آغاز شده که علاوه بر تامین بازار داخلی به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود...

ابوالحسن  پیرنیا موفقیت در طرح اصلاح الگوی کشت را مستلزم همکاری کشاورزان منطقه دانست و افزود: در راستای اصلاح الگوی کشت برای صرفه جویی در مصرف آب، بیش از ۳۰ هکتار گل کلم، کلم برگ، کاهو و کلم بروکلی برای اولین بار در این سطح در شهرستان عنبرآباد کشت شده است.
وی میزان کشت گل کلم را مثبت ارزیابی کرد که مورد استقبال قرار گرفته و بیان کرد: برداشت گل کلم از نیمه دوم دی ماه در این شهرستان آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح را ۵۰ تا ۶۰ تن اعلام کرد که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۷۰۰ تن محصول تولید و روانه بازار شود.
 پیرنیا ارزآوری محصول گلم کلم را نیز در سبد صادراتی محصولات کشاورزی تأثیر گذار دانست و اظهار کرد: محصول برداشت شده با توجه به کیفیت بالا علاوه بر ارسال به بازارهای داخلی به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
به گزارش ایسنا،وی بر لزوم کشت محصولات متناسب با تغییر اقلیم تاکید کرد که در دستور کار قرار دارد و گفت: با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی‌های اخیر، کشت محصولات با نیاز آبی کم در شهرستان عنبرآباد توصیه می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10239
اخبار مرتبط
نظرات شما