• دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 May 2024

  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 May 2024
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تشریح کرد

ابعاد خسارت سیل و طوفان به کشاورزی جنوب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خسارت به بخش کشاورزی منطقه را بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ۱۴۰۰ هکتار از سطح زیرکشت محصولات تحت تاثیر قرار گرفته است...

احمد احمدپور با اشاره به خسارت سیل و طوفان به بخش کشاورزی جنوب کرمان گفت: میزان خسارت در شهرستان‌های جیرفت، منوجان و فاریاب است که محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، گندم و پیاز دچار خسارت شدند.
وی سطح زیرکشت محصولاتی که در اثر سیل و طوفان دچار خسارت شدند را ۱۴۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: به ۷۳۵ هکتار گندم، ۴۵۵ هکتار سیب زمینی و پیاز و ۱۹۶ هکتار گلخانه خسارت وارد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خسارت سرمازدگی  را به درختان سردسیری  قابل توجه دانست که به  ۱۲۶۵ هکتار آسیب جدی وارد شده است.
وی از تلف شدن ۷۰ راس دام سبک در سیل اخیر خبر داد و همچنین خسارت سیل، تگرگ، آبگرفتگی و طوفان را به بخش کشاورزی براساس تایید کارشناسان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
احمدپور در پاسخ به این سئوال که نحوه  پرداخت و یا جبران خسارت ناشی از حوادث  غیرمترقبه از جمله سیل، طوفان و سرمازدگی  چگونه است؟ گفت: جمع بندی خسارات توسط کارشناسان بخش کشاورزی و  فرمانداری ها و بعد از تایید به ستاد بحران استان ارسال می‌شوند اما جبران بخشی از خسارات  زیرساخت های عام المنفعه در دستور کار است و افراد باید خودشان نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام می‌کردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان از خسارت سیل و طوفان سال گذشته پرداخت شده است، گفت: در بخش قنوات و آسیب به کانال های آب رسانی که عام المنفعه هستند بیش از ۱۱ میلیارد تومان  تخصیص داده که در تامین لوله های آبرسانی، قنوات و ... هزینه شده‌اند.
به گزارش ایسنا، وی از کشاورزان خواست محصولات خود را بیمه کنند زیرا  هیچ مبلغی برای جبران خسارت طوفان و سیل سال گذشته به نخلداران منطقه پرداخت نشده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6970
اخبار مرتبط
نظرات شما