• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
ترویج کشت جایگزین و اقتصادی؛

کاشت ۴۰۰ هکتاری گردوی گرمسیری در عنبرآباد

فرماندار عنبرآباد از سطح زیر کشت ۴۰۰ هکتار گردوی گرمسیری در راستای ترویج کشت جایگزین و اقتصادی خبر داد...

یزدان افشاری پور با اشاره به ترویج کشت‌های جایگزین با صرفه اقتصادی گفت: پروژه کشت گرودی گرمسیری موسوم به گردوی پکان در سطح  ۴۰۰ هکتار است که علاوه بر مزیت اقتصادی، در صرفه جویی آب نیز تأثیرگذار است.
 وی از فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه گذاری در شهرستان عنبرآباد خبر داد و افزود: مجموعه شهرستان برای تامین زیرساخت‌های سرمایه گذاری هماهنگ و آماده همکاری هستند لذا از هر گونه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استقبال می‌شود.
 فرماندار عنبرآباد همکاری کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی را در افزایش بهره وری  خواستار شد و گفت: باتوجه به کمبود آب از اجرای طرح‌های تغییر الگوی کشت جهت افزایش بهره‌وری کشاورزی و اشتغالزایی پایدار در عنبرآباد استقبال می‌کنیم لذا همکاری فعالان بخش کشاورزی در این زمینه مورد نیاز است.
به گزارش ایسنا، افشاری پور تامین امنیت غذایی کشور را مستلزم فعالیت‌های کشاورزی با کاهش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی عنبرآباد و نقش مهم شهرستان در تامین امنیت غذایی کشور، از تمامی سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می‌شود در جهت سرمایه گذاری در بحث صنایع بسته بندی و فرواری محصولات کشاورزی در عنبرآباد حضور پیدا کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7749
اخبار مرتبط
نظرات شما