• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
با حضور رییس‌جمهور انجام شد؛

افتتاح پروژه انتقال آب به بم و بروات

پروژه ملی انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات،با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.این پروژه شامل خط انتقال آب از سد نساء به شهرهای بم و بروات به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰ و پنج هزار مترمکعبی، ۴۰ کیلومتر خط برق و فاز نخست تصفیه خانه با ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است...

بنابراین گزارش، تاکنون برای این پروژه بیش از ۹۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است. برای تکمیل فاز دوم در حال حاضر به حدود ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و برای تکمیل فاز سوم علاوه بر اعتبار موردنیاز در فاز دوم، در حال حاضر ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.
سد نساء با ظرفیت ۱۶۸ میلیون مترمکعب در شرق استان کرمان در ۸۰ کیلومتری شهر بم قرار دارد که عمده آب آن از کوه‌های جبالبارز تامین می‌شود و به همین دلیل به اظهار کارشناسان، آب آن از با کیفیت‌ترین آب‌های منطقه به شمار می‌رود.
عقب ماندگی‌ در پروژه‌های زیرساختی جبران می شود

رئیس جمهور لازمه پیشرفت کشور به ویژه استان کرمان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و ترانزیت را تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: مشغله‌های متعدد، دولت را از این مسائل حیاتی غافل نکرده و یکی از محورهای مهم اقدامات دولت، تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها در استان است.
سید ابراهیم رئیسی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های آب، برق و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از دستور کارهای مهم دولت مردمی با روحیه جهادی مدیران است، افزود: نتیجه چنین رویکردی بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در جای جای استان کرمان است.
رئیس جمهور هدف‌گذاری برای رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا از سوی وزیر جهادی و پرتلاش نیرو را از جمله اقدامات مهم و قابل توجه دولت در رفع مشکلات مردم دانست و گفت: امروز اعلام می‌کنیم در نتیجه چنین رویکردی مشکل تنش آبی بیش از ۳ هزار روستا در کشور حل شده و تا آخر دولت نیز مشکل مابقی روستاها نیز به تدریج حل خواهد شد.
رئیسی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به شهرستان بم و بروات و بهره‌مندی مردم این منطقه از آب گوارا را از جمله اقدامات مهم و ارزشمند دولت در تکمیل زیرساخت‌های استان دانست و از وزارت نیرو،‌ پیمانکاران، کارگران و مدیران استانی برای به سرانجام رساندن این طرح مهم قدردانی کرد.
رئیس جمهور استفاده از تجهیزات ساخت داخل و بهره‌مندی از تخصص مهندسان ایرانی را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و گفت: طرحی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد بخشی از پروژه بزرگ آب‌رسانی به نقاط مختلف استان کرمان است که هر ماه بخش دیگری از آن بهره‌برداری و این طرح به مرور تکمیل خواهد شد.
رئیسی در ادامه نقش‌آفرینی شرکت‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان در تکمیل پروژه‌های زیرساختی و ایفای مسئولیت اجتماعی در رفع مشکلات شهر و روستا را بسیار مهم و قابل تقدیر دانست و گفت: این همگرایی، همراهی و هم آهنگی برای رفع مشکلات زیرساختی استان باید با قوت ادامه یابد.
رئیس جمهور با بیان اینکه استان کرمان بهشت معادن است اما به میزان معادن موجود در استان فراوری و بهره‌وری وجود ندارد بر ضرورت توجه به این مسئله و جلوگیری از خام‌فروشی تاکید کرد.
رئیسی با اشاره به اینکه برخی از طرح‌های تکمیل شده اگر به صورت عادی پیگیری می‌شد قطعا امروز شاهد بهره‌برداری از آنها نبودیم، افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی وزارت نیرو، در این مدت با روحیه جهادی به اندازه چند سال برای تکمیل این پروژه‌ها کار صورت گرفته و همه مدیران و مسئولان باید این رویه را با قوت ادامه دهند.
رئیس جمهور در ادامه به بهره‌برداری از پروژه‌های برق‌رسانی در استان کرمان نیز اشاره کرد و بهره‌مندی عشایر استان کرمان از نعمت برق با تکمیل این پروژه‌ها را مایه خرسندی دانست.


 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7810
اخبار مرتبط
نظرات شما