• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
فرماندار عنبرآباد خبر داد

«خرمای کلوته» به نام عنبرآباد ثبت ملی شد

فرماندار عنبرآباد نوع غالب خرمای این شهرستان را از کلوته عنوان کرد و گفت:ثبت ملی آن رهاورد برگزاری جشنواره‌ خرمای کلوته در این شهرستان است...

یزدان افشاری‌پور از ثبت ملی خرمای کلوته بنام شهرستان عنبرآباد خبر داد و افزود: سطح زیرکشت نخیلات ۷۰۰۰ هکتار است که سالیانه بالغ بر  ۴۵ هزار تن محصول  برداشت می‌شود  که رتبه اول تولید خرما در جنوب استان به این شهرستان اختصاص دارد و غالب آن از نوع کلوته است.
وی بزرگترین بازار خرمای کشور را در شهرستان عنبرآباد  یک مزیت تجاری و اقتصادی عنوان کرد که روزانه با ترافیک بیش از ۲۰۰۰ کامیون در فصل برداشت روبرو می‌شویم که یک امر طبیعی است.
 افشاری پور با برشمردن بخشی از اقدامات انجام شده از  کمبود آب در روستاهای بخش جبالبارز جنوبی به عنوان یک چالش نام برد و با بیان مصداق‌هایی از قطعی آب به عنوان یک تنش گفت: یک روستا در ضلع غربی شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ نفر  ناگهان آب آن قطع شد که و ظرف ۲۴ ساعت مجوز حفاری را دریافت کردیم اما همیشه رفع مشکلات آب روستاها به این سرعت امکان‌پذیر نیست زیرا در  تامین منابع مالی با مشکلاتی مواجه هستیم.
افشاری پور انشعابات غیرمجاز را نوعی سودجویی از منابع عمومی دانست و افزود: در راستای برخورد جدی با سودجویان تاکنون ۳۵۰ انشعاب غیرقانونی قطع شده است.
فرماندار  عنبرآباد از رفع چالش‌های فراروی سوخت در این شهرستان با کمترین مشکل خبرداد و اظهار کرد: در سال گذشته عنبرآباد اولین رتبه در صرفه‌جویی در سوخت و جلوگیری از قاچاق  را داشته و با کمترین مشکل، سوخت مورد نیاز را تامین و ساماندهی کردیم و  نصب دوربین‌های پلاک خوان و جمع‌آوری کارت‌های سوختی که بدون مدیریت در جایگاه ها وجود داشته از جمله شیوه‌های کنترل قاچاق و کمبود سوخت بوده است.
وی تفاوت قیمت و سود ناشی از قاچاق سوخت را علت روی آوردن به این حرفه دانست و افزود: وقتی یک لیتر سوخت در فاصله نزدیک به جایگاه با قیمت ۱۵ هزار تومان و یا بیشتر به فروش می‌رسد افراد نه از فرط بیکاری بلکه به خاطر وسوسه به این سمت و سو می‌روند که نیاز به فرهنگ سازی دارد.
افشاری پور  موفقیت‌های حاصل شده را مستلزم همدلی و اتحاد بین بخشی دانست  که با محوریت امام جمعه  به وجود آمده است.
وی از تغییر نام شهرک صنعتی عنبرآباد بنام شهرک صنعتی خرمای کلوته خبرداد که علاوه بر ایجاد صنایع جانبی خرما ۷۳ هزار متر مربع زمین در شهرک صنعتی برای این امر تامین شده است.
فرماندار عنبرآباد از اهالی رسانه خواست نسبت به طرح جوانی جمعیت و مولفه حجاب و عفاف به صورت کارشناسی و جدی ورود کنند و افزود: تا کنون با همکاری دادستانی با کسانی که در صدد هنجارشکنی در فضای مجازی بودند برخورد ارشادی شده، اما عزم خبرنگاران را می‌طلبد و در زمینه جوانی جمعیت نیز در  عنبرآباد موفق عمل شده اما کافی نیست و در حوزه فرزندآوری تاکنون ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.
 به گزارش ایسنا، وی با انتقاد از عملکرد  انجمن سردخانه داران جنوب کرمان از راه‌اندازی اتحادیه سردخانه داران شهرستان عنبرآباد خبرداد و افزود: انجمن سردخانه‌داران به وعده‌های خود عمل نکردند و در این شهرستان ۷۳ هزار متر مربع فضای نگهداری در شهرک صنعتی وجود دارد که یک مزیت بشمار می‌آید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8262
اخبار مرتبط
نظرات شما