• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
فرمانده انتظامی شهرستان خبر داد؛

۱۰۰ هکتار زمین در عنبرآباد رفع تصرف شد

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد گفت: ۱۰۰ هکتار زمین از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد...

سرهنگ رضا فیروزبخت اظهار کرد: در پی دریافت گزارش روز گذشته (چهارشنبه) مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از مناطق و با بررسی میدانی صورت گرفته توسط کارشناسان، مشخص شد ۱۰۰ هکتار زمین اراضی ملی به صورت غیرقانونی به تصرف درآمده است.
وی افزود: در این راستا ماموران انتظامی شهرستان با هماهنگی قضایی به همراه یگان حفاظت منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام و اراضی رفع تصرف شد.
پلمب پنج حلقه چاه غیر مجاز
فرمانده انتظامی عنبرآباد ادامه داد: در راستای حفظ منابع آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز ماموران انتظامی با همکاری اداره آب و فاضلاب، طی ۲۴ ساعت گذشته پنج حلقه چاه غیر مجاز را در چند روستای حوزه استحفاظی پلمب کردند که جلوگیری از فعالیت این گونه چاه‌ها برای پیشگیری از کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از بحران کم آبی صورت پذیرفته و همچنان ادامه خواهد داشت.
اجاره اراضی ملی توسط متصرف
به گزارش ایرنا، مسئول یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان هم در مورد تصرف ۱۰۰ هکتار از زمین های ملی در عنبرآباد به ایرنا گفت: تنها یک نفر متصرف این زمین ها بود اما با قطعه بندی، این زمین ها را به چندین نفر اجاره داده بود و خود نیز بخشی را با هدف کشت محصولات کشاورزی تسطیح و لوله گذاری کرده بود.
سرهنگ خانباز امیرافضلی افزود: با همکاری نیروی انتظامی لوله ها را جمع آوری کردیم و زمین رفع تصرف شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8848
اخبار مرتبط
نظرات شما