• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
با صدور پروانه استاندارد؛

درهای تله‌کابین کرمان به روی مردم باز شد

بالاخره درهای تله‌کابین شهر کرمان ۴۴ روز پس از افتتاح رسمی، به روی شهروندان گشوده و امکان استفاده عمومی از آن مهیا شد؛ اداره کل استاندارد استان تا زمان نهایی شدن فرآیند صدور پروانه استاندارد، با هدف طی تشریفات قانونی و صیانت از سلامت شهروندان، اجازه استفاده عمومی از این پروژه را نداده بود...

اداره کل استاندارد کرمان اعلام کرد که پس از طی مراحل اداری، گواهینامه بازرسی سالانه تجهیز تله کابین کرمان صادر و این تله کابین برای استفاده عموم آماده بازگشایی شده است.
تله‌کابین میثاق ملل شهر کرمان در حالی با ظرفیت جابه جایی روزانه حدود چهار هزار و ۸۰۰ نفر مسافر همزمان با آغاز دهه مبارک فجر سال جاری با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار کرمان افتتاح شد که این پروژه از سال ۱۳۹۴ کلنگ زنی شده بود.
این پروژه پس از هشت سال سرانجام با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از جمله هفت هزار میلیارد ریال در تله کابین و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بناهای جانبی پارک پردیسان قائم در مجاورت گلزار شهدای کرمان درحالی به بهره برداری رسید که طی چندماه اخیر به صورت آزمایشی زیر بار آزمایش و کنترل رفته بود اما مجوز استفاده عموم از این تله کابین به علت دریافت نکردن گواهینامه بازرسی تا به امروز به تاخیر افتاده بود.
روابط عمومی استاندارد استان کرمان امروز در اطلاعیه ای از اعطای گواهینامه بازرسی سالانه تجهیز تله کابین شهر کرمان خبر داد و اعلام کرد: این تله کابین در مجموعه پردیسان قائم کرمان نصب و توسط شرکت بازرسی همکار استاندارد بهینه سازان اعتماد صنعت ایرانیان در مراحل ساخت، نصب و بهره برداری مورد بازرسی قرار گرفته است.
«در مورخ ۱۵ اسفند ماه سال جاری گواهینامه بازرسی سالانه برای تجهیز (تله کابین) صادر و روز شنبه مورخ ۲۶ اسفند ماه سال جاری توسط مدیر کل استاندارد استان کرمان به بهره بردار تجهیز (تله کابین) گروه هتل های میثاق ملل اعطا شد».
به گزارش ایرنا،مدیرکل استاندارد استان کرمان همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعطای گواهینامه بازرسی سالانه تجهیز تله کابین شهر کرمان گفت: این تله کابین اکنون مشکلی برای فعالیت و استفاده عمومی ندارد.
مسلم بسیج افزود: تمامی مراحل دریافت ایمنی تله کابین کرمان طی شده اما منتظر بودیم که مراحل اداری آن نیز تمام شود تا مورد استفاده عمومی قرار گیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10828
اخبار مرتبط
نظرات شما