• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
رئیس میراث‌ فرهنگی بم خبر داد

انجمن صنایع‌ دستی بم راه اندازی شد

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم از راه‌اندازی انجمن صنایع دستی این شهرستان با هدف توسعه و حمایت از تولیدکنندگان صنایع‎ دستی خبر داد...

مسعود قمری با اشاره به اینکه بم اولین شهرستانی است که انجمن صنایع‌ دستی در آن راه اندازی شده، اظهارکرد: در کنار شروع به کار کردن خانه خلاق صنایع‌دستی، انجمن صنایع‌دستی می‌تواند فعالیت خود را به صورت هدفمندتر و با برنامه‌ریزی بهتری آغاز کند.
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بم افزود: با توجه به ظرفیت‌ بالای شهرستان بم در زمینه صنایع‌ دستی لازم است تا از این ظرفیت‌ها بیش از گذشته استفاده شود که راه‌اندازی این انجمن ما را به این هدف نزدیکتر می‌کند.
او با اشاره به اینکه مهم‌ترین رشته صنایع‌دستی شهرستان بم، حصیربافی است که توسط بانوان تولید می‌شود، بیان کرد: راه‌اندازی انجمن صنایع‌ دستی می‌تواند به حمایت این هنرمندان و توسعه بازار فروش‌شان و مهارت آموزی هر چه بیشتر آنها کمک کند.
به گزارش ایسنا،قمری خاطرنشان کرد: در هفته گذشته یک دوره آموزش حصیربافی در بم برگزار شد که این دوره‌ها ادامه خواهد داشت و این دوره‌ها به منظور احیاء حصیربافی برپا می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8021
اخبار مرتبط
نظرات شما