• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
رئیس اتاق کرمان پیشنهاد داد؛

کرمان محل دائمی نمایشگاه تخصصی فرش شود

رئیس اتاق کرمان در افتتاحیه نمایشگاه قالی کرمان گفت: پیشنهاد می شود با توجه به اینکه خاستگاه فرش ایران کرمان است، محل دائمی نمایشگاه تخصصی فرش کشور، کرمان انتخاب شود...

سیدمهدی طبیب زاده افزود: این مسئله در دنیا مرسوم است که شهرها یا مناطقی که به یک نوع صنعت شهرت دارند، مرکز نمایشگاه بین المللی آن صنعت می شوند و ما با همراهی مسئولان استان، این مهم را پیگیری خواهیم کرد. وی ادامه داد: اگر مرکز دائمی نمایشگاه فرش به کرمان واگذار شود، آنگاه فعالان فرش کرمان می توانند در یک فضای رقابتی جدی، توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.
طبیب زاده، با اشاره به اینکه همه، سابقه دیرینه و تجربه عالی فرش کرمان را می شناسند و آثار فاخری از فرش کرمان در سطح دنیا باقی مانده است، اظهار کرد: این مسیر باید تدوام یابد و صنعت ضعیف شده فرش کرمان در بخش های طراحی، رنگرزی، تولید و فروش، تکمیل و تقویت شود و به جایگاه واقعی خود برسد. رئیس اتاق کرمان ادامه داد: برای تکمیل و تقویت زنجیره فرش کرمان باید از مکانیزمی مدرن در عرضه استفاده شود که یکی از این مکانیزم ها نمایشگاه است.
وی تصریح کرد: اگر چه انتقادهایی به نمایشگاه وارد می شود و بخشی از آن هم بحق است، اما بایستی با بررسی نقاط ضعف و قوت، سیر تکاملی را برای برگزاری هر چه بهتر طی کرد. وی در بخش دیگری به برگزاری جشنواره فرش در کنار این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: اتاق مسئولیت برگزاری این جشنواره را بر عهده دارد و فرش ها و آثار گرانبها و بی نظیری از تولیدکنندگان به نام عرضه شده که آثار داوری خواهند شد.
رئیس اتاق کرمان گفت: در این جشنواره از برترین طراحان، بافندگان و سایر فعالان زنجیره فرش تقدیر خواهد شد و امیدواریم این رویداد بتواند به نمایش و احیای بیشتر توانمندی فرش کرمان کمک کند. طبیب زاده، با اشاره به اینکه آثار ارائه شده در این نمایشگاه و جشنواره از نظر کیفیت، کمیت و تنوع بسیار بهتر و بیشتر از سال های گذشته است، خاطرنشان کرد: بهتر است مجری برگزاری نمایشگاه هر سال تغییر نکند و یک مجموعه توانمند انتخاب شود تا بتواند تجربیات سال های متمادی را برای ارتقا سطح نمایشگاه به خوبی منتقل و از آنها استفاده کند.
 به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، در این نمایشگاه تولیدکنندگان فرش از استان ها و شهرهای کرمان، قم، تبریز، کاشان، نائین، یزد، بیجار و ترکمن در بیش از 50 غرفه به عرضه محصولات خود می پردازند. همچنین در جشنواره قالی 25 نفر از تولیدکنندگان استان های مختلف کشور، حدود 70 اثر را ارائه کرده اند که 8 داور، این آثار را بررسی و ارزیابی خواهند کرد.
گفتنی است نمایشگاه قالی کرمان از یکم تا چهارم اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق برپاست و علاقمندان می توانند از ساعت 15 الی 21 از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10618
اخبار مرتبط
نظرات شما