• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
رییس اتاق کرمان مطرح کرد؛

سرمایه گذاری در ارزش افزوده صنعتی کرمان

رئیس اتاق کرمان با تاکید بر اینکه استان نیاز شدید به سرمایه ‌گذاری در زمینه ارزش افزوده صنعتی دارد، گفت: تا به حال همه توجه‌ در کرمان به ظرفیت معادن بوده و بخش‌هایی مانند صنعت، کشاورزی و گردشگری رها شده‌اند که باید فرصت لازم را برای به‌کارگیری سایر بخش ها ایجاد کرد...

سیدمهدی طبیب زاده در نشست با شهردار کرمان به برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان در اردیبهشت ماه 1403 افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل برگزاری رویداد کرمان آیدکس، مطرح‌کردن کرمان بود زیرا کرمان با وجود همه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های خود به درستی شناخته نشده است. وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این رویداد یکسری زیرساخت‌ها مهیا شده و به شهر کرمان اضافه خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به حضور تمامی مدیران ارشد استان در همایش کرمان آیدکس، درروز اول برگزاری این رویداد نشست هم‌اندیشی درخصوص الزامات فرهنگی توسعه، آسیب‌شناسی عدم توسعه استان و راه‌های جلوگیری از فرار سرمایه، برگزار خواهد شد.
 طبیب زاده، تصریح کرد: همچنین در این رویداد، نهادها و شرکت‌های تأمین سرمایه کشور حضور دارند و شهرداری هم می‌تواند فرصت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری خود را در پنل‌ها ارائه کند. رئیس اتاق کرمان بیان کرد: باید برای ایجاد تحول جدی در نگرش به سرمایه‌گذاری و توسعه و برقراری ارتباط بین صنایع کوچک و بزرگ تلاش کنیم.
همکاری از شهرداری برای همایش کرمان آیدکس
در ادامه این نشست رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امورزیربنایی اتاق ایران و مسئول برگزاری همایش"کرمان آیدکس" گفت: دومین دوره همایش سرمایه‌گذاری و توسعه از 24 تا 27 اردیبهشت‌ماه سال 1403 در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار خواهد شد.
علی نقوی، با اشاره به اینکه در همایش کرمان آیدکس 20 پنل تخصصی طی مدت 4 روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: از شهرداری کرمان تقاضای همکاری در زمینۀ آماده‌سازی پارکینگ مجاور ساختمان تالار فرهنگ و هنر و حمایت از این رویداد در بخش تبلیغات شهری را داریم. وی ادامه داد: در این رویداد، مقامات دولتی و بین‌المللی در حوزۀ سرمایه‌گذاری، اتاق بازرگانی ایران و اتاق‌های بازرگانی مشترک و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی، حضور خواهند داشت.
ایجاد تحول در استان با حضور سرمایه گذاران
در ادامه این نشست سرپرست شهرداری کرمان، گفت: در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه "کرمان آیدکس" پنل ویژه‌ای به حوزه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری کرمان اختصاص یابد. محسن تویسرکانی، با اشاره به اینکه معتقدم در شرایط فعلی اقتصادی اگر در حوزه سرمایه‌گذاری براساس روال جاری حرکت کنیم، پیشرفت نخواهیم کرد؛ قطعاً حضور سرمایه‌گذاران در حوزۀ اقتصاد، صنعت و گردشگری، می‌تواند تحول ایجاد کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر سرمایه‌گذار نیز در شرایط اقتصادی فعلی، براحتی حاضر به سرمایه‌گذاری نیست؛ معتقدم باید برای سرمایه‌گذار، فرش قرمز پهن کنیم و از خام‌فروشی فاصله بگیریم. سرپرست شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: اگر متکی به مرکز نباشیم و تلاش‌مان این باشد که با استفاده از ظرفیت‌های استان مشکلات‌مان را حل کنیم، کرمان، آباد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،تویسرکانی، بیان کرد: ظرفیت‌های بافت تاریخی بسیار زیاد و ارزشمند است و ما پیگیر جذب سرمایه‌گذار برای ساماندهی بافت تاریخی ارزشمند شهر کرمان هستیم. وی با تأکید بر اینکه نگاه‌مان باید منافع بلندمدت شهر باشد نه انتفاع کوتاه‌مدت، افزود: در همه حوزه‌ها به ویژه در زیباسازی منظر شهری باید این اتفاق بیفتد که یکی از این موارد به ‌روز رسانی ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر با جذب سرمایه‌گذار است.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10815
اخبار مرتبط
نظرات شما